جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی
جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی

چشم‌هایی مملو از نفرت

در سپتامبر سال ۱۹۳۳، عکاس نشریه لایف -آلفرد آیشنستات- به شهر ژنو سفر کرده بود تا گزارش‌هایی از جریان نشست سران و مقامات کشورها تهیه کند. یکی از چهره‌های سیاسی حاضر، یوزف گوبلز -وزیر تبلیغات نازی‌ها- بود، او یکی از فدایی‌هایی هیتلر به شمار می‌آمد.


04-02-2013 12-23-18 PM

ادامه مطلب ...

لذت شنیدن صداهای طبیعت در اتاق‌تان تجربه کنید!

بی شک یکی از آرامش بخش ترین صداها ، صدای طبیعت است. صدای بارش باران ، صدای رودخانه ، صدای عبور آب ، صدای پرندگان در جنگل و … اما اگر امکان تجربه واقعی شنیدن این صداها را ندارید امروز سایتی را خدمتتان معرفی می کنم که طبیعت را به اتاق و هدفون شما می آورد ! ترکیبی از صداهای فوق العاده طبیعت که خود خالق آن هستید.

maxresdefault لذت شنیدن صداهای طبیعت در اتاق‌تان تجربه کنید!


  naturesoundsfor.me همانطور که از اسمش پیداست صداهای طبیعت را برای شما به ارمغان می آورد. نکته جالب این سایت این است که شما ترکیب صداهای مورد علاقه خود را می سازید. مثلا صدای بارش باران در جنگل وقتی صدای جغدی در دور دست ها شنیده می شود را از اینجا گوش کنید. یا صدای رعد و برق در کنار صدای پرندگان و هزاران صدای دیگر که شما را ناخودآگاه به دل طبیعت می رود. شاید برای شروع خوب باشد این صدای باران و رعد و برق را  گوش دهید و بعد از آن در بین بهترین صداهای طبیعت گشت و گذار کنید.

مین کافون

kafon

مسعود حسنی ، طراح زاده افغانستان وسیله‌ای ساخته تا جلوی کشته شدن مردم کابل و دیگر نقاط دنیا را بر اثر مین‌های زمینی بگیرد. او نام این وسیله را Mine Kafon نهاده کافیست تا به وبلاگ او سری بزنید تا از طرح او بیشتر آگاه شوید.


kafon2


او این وسیله را با استفاده از چوب های بامبو به عنوان پاها که به یک هاب مرکزی متصل می‌شوند ساخته است. این وسیله به واسطه باد به حرکت در می‌آید و با هر بار رفتن روی یک مین یک سری از پاهای خود را از دست می‌دهد و همچنان به صورت اتفاقی به حرکت خود ادامه می‌دهد تا از روی مین‌های بیشتری عبور کند.او این وسیله را با ۵۰ دلار بودجه ساخته و به هم بستن این وسیله به سادگی انجام می‌شود و افراد محلی می‌توانند به سادگی این وسیله را در محل های مین گذاری شده رها کنند.مسعود حسنی از کارکرد این وسیله ویدیویی ساخته که در زیر می‌توانید آنرا مشاهده کنید.