جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی
جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی

کشتی عمودی پنجاه ساله شد

http://s3.picofile.com/file/7822918923/0flipship.jpg
 

بله درست خواندید کشتی عمودی. شاید در ویدیوهای مربوط به سوانح دریایی دیده باشید که کشتی ها موقع تغییر وضعیت از افقی به عمودی، غرق می شوند یا از وسط به دو نیم. ولی این یکی، ایستاده هم کشتی است.

RV FLIP حالا پنجاه سال است که در خدمت دفتر تحقیقات وابسته به نیروی دریایی امریکا است. 108 متر طول و 16 نفر خدمه (شامل 5 خدمه و 11 محقق) دارد و در اقیانوس آرام مشغول کار است.

FLIP با جای دادن 700 تن آب در داخل بخش انتهایی خود، قادر است از وضعیت افقی به عمودی تغییر حالت داده و بعدا با پمپاژ باد، دوباره به حالت شناور بر روی آب (افقی) بر گردد.

همه چیز در داخل عرشه طوری طراحی شده تا با چرخش 90 درجه ای کشتی، بچرخد یا قابل استفاده شود. به عنوان مثال تخت خواب ها، جای نگه داری ظروف، و قفسه های غذا می چرخند. یا راه پله های ثانوی روی عرشه، قابل استفاده می شوند. برای موارد غیر قابل چرخش مثل سینک دستشویی هم راه حلی انتخاب شده و آن، استفاده از دو سینک است.

این طراحی جالب به محققین امکان می دهد تا در این زمینه ها به دنبال دستاوردها و تحقیقات جدیدی بروند: اندازه گیری های صوتی، پژوهش پیرامون تغییرات آب و هوایی، بسترشناسی اقیانوسی و فعل و انفعالات اقیانوسی-جوی.



http://s4.picofile.com/file/7801141177/10744_574680019218562_1247338164_n.jpg

اون آقای سیاه پوسته یه دونده حرفه ای با مدال المپیکِ از کنیا. اون آقای سفید پوست هم یه دونده ی اسپانیاییِ هست. آخر مسابقه بوده و اسپانیاییه میبینه که کنیاییه خیلی آروم داره میدوه، متوجه میشه که کنیاییه فکر میکنه مسابقه تموم شده،برای همین به جای اینکه یک برد کثیف بدست بیاره، میره پشت حریفش و خط پایان رو نشونش میده.

اسم دونده اسپانیایی Ivan Fernandez Anaya و دونده کنیایی هم Abel Mutai هست.


کلیپش روی یوتیوب موجوده


و خداوند دوستدار رنگهاست!

http://s4.picofile.com/file/7794799137/12345.jpg

The Rainbow Owl is a rare species of owl found in hardwood forests in the western United States and parts of China. Long coveted for its colorful plumage, the Rainbow Owl was nearly hunted to extinction in the early 20th century. However, due to conservation efforts, recent years have seen a significant population increase, particularly in northwestern Montana

زیباترین عکس‌های علمی سال

چند روز پیش برندگان مسابقه سالانه عکاسی پرینستون که بهترین عکس‌های علمی را معرفی می‌کند، اعلام شدند.

هر سال هیئت داوران پرینستون، از میان هزاران عکسی که دانشجویان در طی پژوهش‌های خود ثبت می‌کنند، بهترین‌ها را برمی‌گزینند.

در مسابقه کاملا روی همه باز است و دانشجویان و فارغ‌التحصیل‌ها و دانشجویان مقطع دکتری می‌توانند آثار خود را در همه زمینه‌های از زیست‌شناسی تا معماری و علوم کامپیوتر، شرکت بدهند.


در این پست ده عکس از میان عکس‌های برگزیده را با هم مرور می‌کنیم:

ادامه مطلب ...