جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی
جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی

چشم‌هایی مملو از نفرت

در سپتامبر سال ۱۹۳۳، عکاس نشریه لایف -آلفرد آیشنستات- به شهر ژنو سفر کرده بود تا گزارش‌هایی از جریان نشست سران و مقامات کشورها تهیه کند. یکی از چهره‌های سیاسی حاضر، یوزف گوبلز -وزیر تبلیغات نازی‌ها- بود، او یکی از فدایی‌هایی هیتلر به شمار می‌آمد.


04-02-2013 12-23-18 PM

آیشنستات یک یهودی زاده آلمان بود. گوبلز که ابتدا از این امر مطلع نبود، برخوردی دوستانه با او داشت و از اینکه او عکس‌های خوبی از سیاستمداران نازی می‌گرفت که آنها را در حالت نیکو و بشاشی به تصویر می‌کشید، خشنود بود.


04-02-2013 12-14-37 PM


اما گوبلز سرانجام در مورد او کسب اطلاع کرد و این بار وقتی که عکاس می‌خواست از او یک عکس پرتره بگیرد، به جای لبخند ابتدایی، چهره‌ای دیگر از او دید، چهره‌ای که در آن چشم‌های مملو از نفرت گوبلز کاملا مشخص است.


04-02-2013 12-14-51 PM


این عکس در باغ هتل کارلتون گرفته شده است، این سفر نخستین سفر خارجی گوبلز در این مقام رسمی محسوب می‌شد. در همین نشست بود که سخنرانی مشهور صلحش را ایراد کرد. سخنرانی‌ای که اتفاقا به مذاق دیپلمات‌ها و روزنامه‌نگران حاضر، خوش آمده بود!

این عکس مبدل به یکی از مشهورترین عکس آیشنستات شد، عکسی که آن روی سکه نازی‌ها را خیلی زودتر از زمانی که جهانیان متوجه بشوند، نشان داده بود.

البته ما این عکاس را به خاطر یک عکس نمادین مشهورتر دیگر می‌شناسیم، عکسی که در آن بعد از تسلیم ژاپن در مقابل متفقین در میدان تایمز گرفته شد.

نظرات 4 + ارسال نظر
آزیتا چهارشنبه 28 فروردین 1392 ساعت 17:56

یه کشوری تو دنیا هست که اکثر سیاستمداراشون حالت صورتشون دقیقا شکل عکس آخریه ست اونقدر که همون شکلی شدن بعد وقتی عکاسا زور میزنن که شکل عکس وسطیه در بیان یه چیز ضایعی از آب در میاد!حالا به علت بعضی مسائل اسمی ازش نمیارم!
اون عکس تایمز هم قشنگ بود.یاد این جمله افتادم:make love not war

مرسی از اطلاعاتتون
جالبه

m.savari دوشنبه 2 اردیبهشت 1392 ساعت 01:10

Great

tnx

فرزاد دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 ساعت 23:57

میتونم یه نظر بدم؟ وبت آهنگ باران عشق رو کم داره.

نشنیدمش
مرسی
هم اسم هم هسییم

فرزاد سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1392 ساعت 15:38

خوب بشنوش بدون, کلامه

چشششم مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد