جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی
جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی

کمک هیتلر در پیشرفت دنیا

هرجایی از هیتلر و ارتش نازی آلمان حرف زده میشه درمورد کشته شدن د شکنجه و ایجور حرفاست. اما باید بدونید هیتلر کمک زیادی به پیشرفت علم در دنیا کرد!!


در ادامه مطلب مشاهده فرمایین....

ادامه مطلب ...

آرم خودرو های معروف نشانگر چیست؟

بی.ام.و (B.M.W):

دایره بی.ام.و ، یک ملخ خوش فرم در حال چرخش هواپیماست و رنگ ابی آن ، یادآور آسمان ها می باشد. گفتنی است شرکت بی.ام.و ، موتورهای هواپیماهای جنگی را نیز می سازد.

ادامه مطلب ...

مارها در گذشته پا داشته اند

دانشمندان با استفاده از فناوری تصویری سه بعدی با استفاده از اشعه ایکس دریافته اند که مارها در دوره تکامل، پاهای خود را از دست داده اند.

 

محققان امیدوارند که اطلاعات جدید به حل مساله منشا مارها کمک کند که آیا آنها به نژاد مارمولک خاکی تعلق دارند یا به گونه ای که در اقیانوس ها زندگی می کند. 

اکنون تصاویر دقیق سه بعدی نشان داده که ساختار داخلی استخوان پای یک مار قدیمی با پاهای مارمولک خاکی شباهت بسیاری دارد. 

Snow_foot

ادامه مطلب ...

شارژباتری باچرخش به دورانگشت

این هم روش دیگری است برای شارژ باتری. آقایان سانگ تیهو و هیجن لی، طراحان خوش فکر شرکت سونی هستند که راهی جدید برای شارژ باتری تلفن ارائه کرده اند. 

 

هر زمان که به شارژر گوشی تلفن همراه خود و یا برق دسترسی نداشتید کافی است که باتری ویژه سونی را از گوشی خود خارج کرده و آن را دور انگشت خود بچرخانید! طراحان معتقد اند که با ۱۳۰ بار چرخاندن، شارژ لازم برای 2 دقیقه مکالمه و یا ارسال یک پیام کوتاه ایجاد خواهد شد.

 

به گفته طراحان این ایده قابلیت تعمیم به باتری های قابل شارژ محصولات دیگری نظیر لپ تاپ ها را خواهد داشت. بنابراین اگر در آینده دیدید کسی با سرعت در حال چرخاندن موبایل دور انگشت اش است، بدانید که احتمالا باطری تمام کرده است.

بادکنک سیاه

نکته ها و پند ها | بادکنک سیاه
یک شهربازی پسرکی سیاهپوست به مرد بادکنک فروشی نگاه می کرد …
 

بادکنک فروش برای جلب توجه، یک بادکنک قرمز را رها کرد تا در آسمان اوج بگیرد و بدینوسیله جمعیتی از کودکان را که برای خرید بادکنک به والدینشان اصرار می کردند را جذب خود کرد.

سپس یک بادکنک آبی و همینطور یک بادکنک زرد و بعد از آن یک بادکنک سفید را به تناوب و با فاصله رها کرد.

بادکنک ها سبکبال به آسمان رفتند و اوج گرفتند و ناپدید شدند…

پسرک سیاهپوست هنوز به تماشا ایستاده بود و به یک بادکنک سیاه خیره شده بود!

تا این که پس از لحظاتی به بادکنک فروش نزدیک شد و با تردید پرسید: ببخشید آقا! اگر بادکنک سیاه را هم رها می کردید آیا بالا می رفت؟

مرد بادکنک فروش لبخندی به روی پسرک زد و نخی را که بادکنک سیاه را نگه داشته بود برید و بادکنک به طرف بالا اوج گرفت و پس از لحظاتی گفت:

پسرم آن چیزی که سبب اوج گرفتن بادکنک می شود رنگ آن نیست، بلکه چیزی است که در درون خود بادکنک قرار دارد …

دوست کوچک من، زندگی هم همینطور است و چیزی که باعث رشد آدمها میشود رنگ و ظاهر آنها نیست …

رنگ ها … تفاوت ها … مهم نیستند… مهم درون آدمه، چیزی که در درون آدم هاست تعیین کننده مرتبه و جایگاهشونه و هرچقدر ذهنیات ارزشمندتر باشه، جایگاه والاتر و شایسته تری نصیب آدم ها میشه.

آخرین شاهکار گوگل

ps_logo2.png
این آخرین شاهکار گوگل است

با حروف لاتین فینگلیش بنویسید بعد دکمه space رو بزنید

فارسی تحویل بگیرید


http://www.google.com/transliterate/persian

چرا ابرها سقوط نمی‌کنند؟


منظره شگفت‌انگیزی است دیدن آسمانی که در زمینه آبی آن، ابرهای سپید به آرامی در حال حرکتند بخصوص اگر ابرهای پنبه‌ای کومولوس باشند که مثل یک کپه پنبه غول پیکر در حال سفر طولانی هوایی خود هستند؛ اما تا حالا فکر کرده‌اید ابرها چطور آن بالا شناور باقی می‌مانند؟ لطفا پیش از این که حالت صورت‌تان را به حالت معروف عاقل اندر سفیه تغییر دهید چند جمله بعدی را نیز بخوانید. ادامه مطلب ...