جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی
جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی

عجیب ترین و زیبا ترین حشره جهان

این حشره علاوه بر اینکه یکی از زیباترین حشرات دنیا است، قابلیت استتار نیز دارد و با رنگ های بدن خود می تواند خود را در مقابل خطرات حفظ کند.
 

"هایمانوبیس کورونیتس" نام این حشره است که یکی از زیباترین حشرات در جهان است.

این حشره با جمع کردن چهار دست و پای خود خود را به شکل گل و گیاهی که روی آن قرار دارد، در می آورد.

این حشره معمولا در مناطق مالزی و اندونزی قرار دارد.



ادامه مطلب ...

آغوش گرفتن نجات بخش

http://s3.picofile.com/file/7554465913/548994_374479969302672_2137966555_n.jpg


این عکس، تصویری از مقاله‌ای است از مجله Ensign magazine May ’98 pg. 94 تحت عنوان ” در آغوش گرفتن نجات بخش”.

این مقاله شرح مفصلی از اولین هفته زندگی یک جفت دوقلو را توصیف می‌کند که در هنگام بدنیا آمدن در دو دستگاه جداگانه انکوباتور( incubator)نگهداری می‌شدند و پزشکان گفته بودند که یکی از آنها زنده نخواهد ماند. اما یکی از پرستاران بخش نوزادان، دو کودک نوزاد را بر خلاف مقرارت بیمارستان در یک دستگاه انکوباتور قرار داد و برای این کار با بیمارستان جنگید.
زمانیکه آنها در یک دستگاه قرار گرفتند، دست نوزاد سالم تر، به گونه ای که پنداری خواهرش را در آغوش گرفته باشد، بر او قرار گرفت. از آن ببعد ضربان قلب نوزاد کوچکتر و بیمار، شروع به عادی شدن می‌کند و دمای بدن او بالا رفته، شکل عادی می‌یابد. پس از مدتی، هر دو آنها زنده می‌مانند و شروع به رشد می‌کنند.

بیمارستان زمانی که متوجه اثر “نجات بخش” گذاشتن این دو نوزاد در کنار یکدیگر شد، از آن پس در مقررات خود تغییر بوجود آورد و هم اکنون تمامی دو قلوها؛ حتی چند قلوها را در یک تخت و یاانکوباتور در کنار هم و نزدیک هم می‌خوابانند.


معجزه عشق وابزارهای آن چیزی نیست که برای هر یک از ما خاطره یی نیافریده باشد. حتما روزگاری ضربان قلبمان به آهنگ نوازش دستی مهربان نواخته است.

عاشق بمانید....

http://s3.picofile.com/file/7553056983/396664_504399456246619_1535927710_n.jpg


سگی نزد شیر آمد گفت

بامن کشتی بگیر
شیر سر باز زد
سگ گفت:نزد تمام سگان خواهم گفت
شیر از مقابله با من می هراسد
شیر گفت
سرزنش سگان را خوشتر دارم از اینکه شیران مرا شماتت کنند
که با سگی کشتی گرفته ام !!!


نخستین مزرعه عمودی تجاری جهان

این مزرعه که توسط شرکت "اسکای گرینز فارمز" ساخته شده، از ساختاری فولادی و شیشه ای برخوردار است. این سازه که همانند گلخانه ای عظیم است، با کمک به کشت و پرورش مواد غذایی مورد نیاز سنگاپور از وابستگی به واردات نیز می کاهد. این مزرعه عمودی توانایی تولید روزانه یک تن سبزیجات تازه را دارد که در سوپرمارکتهای محلی به فروش می رسند.



ادامه مطلب ...

چهره شیطانی آتشفان‌های ایسلند

این نمای ترسناک دهانه‌های 200 تا 500 متری آتشفشان ایجافجالاجوکول در ایسلند است که با فوران خود در سال 2010/1389 پروازهای هوایی در سراسر اروپا را برای چند روز فلج کرد.


http://s1.picofile.com/file/7545854622/volcano_radar_image.jpg


به گزارش نیوساینتیست، این تصویر که با استفاده از رادار تهیه شده، مربوط به مارس و آوریل 2010 / فروردین 1389 است. ایجافجالاجوکول یک آتشفشان استراتویی است، یعنی طی اعصار مختلف از لایه‌های روی هم انباشته جریان‌های گدازه‌ای مربوط به فوران‌های مختلف شکل گرفته است. از دیگر آتشفشان‌های استراتویی می‌توان به آتشفشان وزوو که شهر پُمپئی در ایتالیا را در سال 79 میلادی نابود کرد، و هم‌چنین آتشفشان کاراکاتوا که قوی‌ترین فوران آتشفشانی تاریخ بشر محسوب می‌شود و در سال 1883/1222 دو‌سوم جمعیت محلی اندونزی را از بین برد، اشاره کرد.

Be This Guy

August Landmesser

کارگر ساده ای که به خاطر امتناع از ادای احترام نازی ها توی این عکس به شهرت رسید.


August Landmesser was a worker at the Blohm + Voss shipyard in Hamburg, Germany, best known for his appearance in a photograph refusing to perform the Nazi salute at the launch of the naval training vessel Horst Wessel on 13 June 1936


http://s1.picofile.com/file/7539923438/be_this_guy.jpg

گوش کنید/ صدای چرخش زمین

 تصاویر ماهواره‌ای معمولا تصاویر فوق‌العاده‌ای از دریچه‌ای که زمین از فضا دیده می‌شود در اختیار ما قرار می‌دهد اما حالا نظر شما در مورد صدا چیست؟ اگر مانند ما به این شعر معروف ایرانی اعتقاد داشته باشید که “تنها صداست که می‌ماند” باید به عرض شما برسانم که واقعا با شنیدن صدای زمین از فضا شما هم به همین نتیجه غریب خواهید رسید.




سازمان فضایی آمریکا، ناسا، به تازگی فایل صوتی را منتشر کرده است که در واقع صدای پدیده‌ای  است که آن را  کروز می‌خوانند و صدای سیگنال‌های رادیوئی حاصل از امواج پلاسمائی است که در کمربند تشعشعی کره زمین یافته می‌شود. این صدا توسط دو کاوشگر فضایی که در حال حاضر و در ماموریتی دو ساله در کمربند تشعشعی کره زمین به سر می‌برند ضبط شده است.

کریگ کلتزینگ از دانشگاه آیووا در این خصوص می‌گوید: این صدا همان چیزی است که از کمربندهای تشعشعی زمین شنیده می‌شود و مثل آن است که ما در گوش‌های یک انسان آنتن‌های رادیوئی نصب کرده باشیم. وی صداهای ضبط شده جدید را یکی از واضح‌ترین نمونه‌ها می‌داند و خاطرنشان می‌کند که حتی می‌تواند از این پس این موضوع بهتر باشد چرا که به دلیل قرارگیری دو کاوشگر با دو گیرنده مجزا می‌توان صدایی استریو را از فضا ضبط کرد.

 

برای شنیدن صدای زمین می‌توانید به اینجا بروید و اگر به دانلود آن علاقمند شده‌اید می‌توانید آن را از اینجا دانلود کنید. شاید این صدا برای شما نیز مانند ما غریب باشد و با شنیدن آن به شما نیز حس غربت و تنهایی دست بدهد. اما براستی تنها صداست که می‌ماند!