جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی
جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی

از خانه دلت چه خبر؟

کلاس دوم دبستان شیفت بعدازظهر بودم. باران تندی می‌بارید. آن روز صبح یک چتر هفت رنگ خریده بودم، وقتی به مدرسه رفتم دلم می‌خواست با همان چتر زیبایم زیر باران بازی کنم اما زنگ خورد.
هر عقل سالمی تشخیص می‌داد که کلاس درس واجب‌تر از بازی زیر باران است. یادم نیست آن روز آموزگارم چه درسی به من آموخت، اما دلم هنوز زیر همان باران توی حیاط مدرسه مانده.بعد از آن روز شاید هزار بار دیگر باران باریده باشد و من صد بار دیگر چتر نو خریده باشم اما ، آن حال خوب هشت سالگی هرگز تکرار نخواهد شد.
این اولین بدهکاری من به دلم بود که در خاطرم مانده. اما حالا بعضی شب‌ها فکر می‌کنم اگر قرار بر این شود که من آمدن صبح فردا را نبینم؛ چقدر پشیمانم از انجام ندادن کارهایی که به بهانه‌ی منطق، حماقت نامیدمشان.حالا می دانم هر حال خوبی سن مخصوص به خودش را دارد.
ﺁﺩﻡ ﻫﺎ ﻫﻤﻪ ﻣﯽ ﭘﻨﺪﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﺯﻧﺪﻩ ﺍﻧﺪ؛ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﻨﻬﺎ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﯼ ﺣﯿﺎﺕ؛ ﺑﺨﺎﺭ ﮔﺮﻡ ﻧﻔﺲ ﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﺍﺳﺖ !ﮐﺴﯽ ﺍﺯ ﮐﺴﯽ ﻧﻤﯽ ﭘﺮﺳﺪ : ﺁﻫﺎﯼ ﻓﻼﻧﯽ، ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﯼ ﺩﻟﺖ ﭼﻪ ﺧﺒﺮ؟ ﮔﺮﻡ ﺍﺳﺖ؟ ﭼﺮﺍﻏﺶ ﻧﻮﺭﯼ ﺩﺍﺭﺩ ﻫﻨﻮﺯ؟تک تک لحظه ها را زندگی کنیم، آنطور که اگر فردایی نبود راضی باشیم.

محمود دولت آبادی

نظرات 4 + ارسال نظر
علی جمعه 9 مهر 1395 ساعت 22:31

متن زیبایی بود. از خانه دل خودمان بیخبریم چه رسد به دل دیگران…

ممنون

شکوه دوشنبه 13 دی 1395 ساعت 23:56

متن زیبایی هست منتهی من هروقت میخونمش دلم میگیره....چون من زندگی شاد دوس دارم راهشو هم بلدم اما دیگران نمیزارن...چقدرسخته تو قربانی عقاید یسری آدما بشی و وقتی به زندگیت نگاه کنی جزحسرت چیزی نداشته باشی اونم تو بیست سالگی‌‌‌‌...من بچگیمو میخوام نوجوانیمو میخوام ازم گرفتنش ....چه فایده وقتی دیگه برنمیگرده...نمیدونم چرا اینجا نوشتم نمیدونم کسی میخونه یانه...ولی اگه خدایی هم بود تاوان دل شکسته منو ازآدماش میگیره...آدمای بی انصاف

راهش اینه گذشته رو رها کرد چون اگه رها نکنیم حالمونم ازمون میگیره به هدف ها و آینده روشن باید اندیشید و براش تلاش کرد و حرکت کرد

ممنونم ازتون

سایت خیلی خوبی دارین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد