جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی
جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی

فضای خالی بین دو ساختمان باریکترین ساختمان جهان


طراحان شرکتی معماری در نظر دارند از فضای خالی میان ساختمانها برای بنای باریک ترین ساختمانهایی که تا به حال شناخته شده است، استفاده کنند.

طراح این اثر که آن را خانه غیر ممکن می نامد، در بیشترین وسعتی که در بخش خارجی دارد، عرضی برابر 152 سانتیمتر خواهد داشت. قرار است این ساختمان در مرکز ورشو در فضای خالی میان دو مجتمع مسکونی و به عنوان یک اثر هنری ساخته شود زیرا با هیچ یک از استانداردهای قانونی ساخت و ساز در لهستان همخوانی ندارد.

وسعت فضای داخلی این خانه دو طبقه از 122 سانتیمتر تا 72 سانتیمتر متغیر بوده و طول آن 12 متر خواهد بود، کل محوطه باقی مانده برای زندگی 14.5 متر مربع است. هدف کلی از ساخت این خانه فراهم آوردن فضای کار خلاقانه برای هنرمندان و متفکران در زمینه های مختلف است.



طراحان کارگاه طراحی “سنترالا” پله های قابل تغییری را طراحی کرده است که می توانند زمانی که مورد استفاده قرار ندارند بر روی زمین قرار گرفته و نقش کف اتاق را بازی کنند و طبقه های بالایی از طریق نردبان قابل دسترسی هستند. این خانه به عنوان مکانی برای سکونت از شرایط کافی برخوردار بوده و به دستشویی و حمام کوچکی مجهز است.بر اساس گزارش گیزمگ، قرار است این پروژه در ماه سپتامبر و با بودجه اولیه 53 میلیون دلاری آغاز شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
آرمیتا دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 02:54 http://www.171360.blogfa.com

سلام.بسیار جالب بود.ولی تامل برانگیز به این جهت که کشور ایران که بهترین مهندسان را در باستان داشته چرا امروزه هیچ بنای استوار و زیبای جهانی ساخته نشده.اگه امکان داره از جالبترین های ایران هم واسمون مطلب جمع آوری کنید.به خاطر مطالب جدید و جالبتون سپاسگذارم

سلام
البته که در باستان داشته
مهندسان کنونی همه مهندس دانشگاه پولکی هستن
دانشگاه های مدرک گرا
حتما سعی میکنم از جالبترینهای ایران هم اگه تونستم مطلب بزارم
ممنون سر زدین

بازم نظر بدین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد