جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی
جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی

اندر باب خواص سوسک حمام

همیشه با خودم فکر می کردم وقتی میگن هیچ کار خدا بی حکمت نیست و هیچ موجودی رو بی دلیل نیافریده، پس حکمتش از خلقت موجود چندش آوری به نام "سوسک حموم" چی بوده!

 

اونم موجودی که طبق روایات(!) اگه حیات در کل کره زمین و همه موجودات روی اون، تو یه انفجار اتمی از بین برن، تنها جونوریه که میتونه روی زمین باقی بمونه و ادامه نسل بده!

http://mumbojumbo.ir/wp-content/uploads/2009/09/cockroache1.gif

البته من از سوسک نمی ترسم و در کمال شجاعت قدرت کشتن سوسک ها رو هم دارم...(سعی میکنم که داشته باشم!) اما تو عمرم هیچ کس رو ندیدم که از این مخلوق چندشش نشه. البته هیچ کس غیر از یه آمریکایی به نام تراویس فسلر که تونسته 11 سوسک حمام زنده رو به مدت 10 ثانیه تو دهانش نگه داره و اسم خودش رو تو کتاب گینس ثبت کنه! (مردم واسه ثبت شدن تو گینس چه خود کشی ها که نمی کنن!!!)

به گزارش ایسنا این مرد 35 ساله تو رکورد قبلی تونسته بود، 9 سوسک حمام رو توی دهانش نگه داره! فسلر که از قضا آتش‌خواره و همچنین می‌تونه شمشیر قورت بده گفته: با توجه به این که من گیاه‌خوار هستم تلاش زیادی کردم که هیچ یک از سوسک‌ها رو نخورم. یکی از سوسک‌ها، تقلای زیادی کرد که از گلوی من پایین بره و این باعث شد که دچار حالت تهوع بشم! (شکر خدا این آقا لا اقل یه چیزش به آدمها رفته.)

خوب دوستان عذر می خوام اگه یه کم اعصابتون رو قلقلک دادم و ... بگذریم... داشتم در مورد مقوله ای که ذهنم رو مشغول کرده بود می گفتم: این که خاصیت سوسک چیه؟!

بالاخره امروز خیلی اتفاقی موفق شدم جواب این سوال رو توی دانشنامه آزاد ویکی پدیا پیدا کنم:

کاربرد سوسک ها در پزشکی

نتایج تحقیقات تیم "سایمون لی" از دانشگاه ناتینگهام که در کنگره انجمن میکروبیولوژی عمومی انگلیس ارائه شده است نشان می دهد که از مغز سوسک حمام می توان برای تولید آنتی بیوتیکهایی که قادرند 90 درصد از باکتریهایی که به طور بالقوه برای انسان مرگبارند، استفاده کرد.

از جمله این باکتریها می توان به باکتری استافیلوکوکوس MRSA و برخی از نمونه های سمی "اشریشیا کولی" اشاره کرد. این آنتی بیوتیک علاوه بر مغز سوسک در مغز ملخ نیز یافت می شود.

آخیش خیالم راحت شد... حالا مطمئن شدم که هیچ کار خدا بی حکمت نیست!

راستی یه مطلب دیگه:

سوسکها را دیگر نکشید!

از ویژگی های سوسکها آن است که آنها هنگامی که در معرض حمله قرار می گیرند، لحظه ای به طرف حمله کننده حجوم می آورند و سپس از او دور می شوند (که این کار آنها با توجه به نوع چشم این جاندار قابل درک است)!

دفعه بعد که با دمپایی رفتین تا شربت مرگ رو به حلق یه سوسک پرخاصیت بی نوا بریزین، این موضوع رو یادتون نره که ممکنه به سمتتون خیز برداره!

نظرات 5 + ارسال نظر
سارا سه‌شنبه 9 فروردین 1390 ساعت 17:22

اسوسکها را با دمپایی نمیکشیم بلکه با پودر سوسک کش نسلشون رو از تو خونه برمیداریم

اسم پودرشو نگفتم تبلیغات نشه

پریوش چهارشنبه 27 مهر 1390 ساعت 18:32

زهرماااااااار،غیر از این مطلب دیگه ای پیدا نکردی،دیوونه حالا عکسشم توسایت گذاشتی!
احمق

سوسک دوشنبه 28 مرداد 1392 ساعت 19:46

آفرین و مچکرم این مطلب خیلی برای ارایه پروژه ام کمکم کرد
هزاران دنیا ممنون

خواهش میشه کاری نکردم

محمد شنبه 12 مهر 1393 ساعت 14:58

عاشق سوسک هستم ای حال میده واسه این دخترای سوسول وناز نازی بندازی روشون های بخندی هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

مهسا یکشنبه 25 آبان 1393 ساعت 16:45

کوووووووووووفت محمد البته خداروشکر که نازنازی نیستم ولی ازسوسک چندشم میشه-ولی درکل جالب بود ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد