جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی
جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی

نکات جالبی که درباره تور دو فرانس نمی دانید !


http://www.pic.iran-forum.ir/images/2vlx0fff8jnjz1f0gv76.jpg
 
پاریس، خیابان شانزه لیزه. همه راه ها به اینجا ختم مى شود. بزر گترین رقابت رکاب زن هاى دنیا. پایان یک سفر 3500 کیلومترى از میان کوه و کمر. یک رقابت سه هفته اى. ماه جولاى هر سال براى فرانسوى ها با شور و حال خاصى مى گذرد. فرانسه هر سال در تابستان پذیراى رکاب زن هاى مشهورى است که از هر گوشه دنیا براى شرکت در رقابتى سنگین دور هم جمع مى شوند. رقابت 20 تا 22 گروه دوچرخه سوار حرفه اى.




http://www.pic.iran-forum.ir/images/63r5eq9tmwxxar13m274.jpg
مسیر مسابقه از ابتدا تا پایان
 
تور دو فرانس براى مردم فرانسه فقط یک مسابقه ورزشى خاص نیست، یک جور افتخار ملى است. فرانسوی ها تور دو فرانس را در همه جاى زندگى شان جا داده اند، حتى در باورها و خرافاتشان. مردم فرانسه معتقدند اگر بچه هاى کوچک بتوانند به دوچرخه سواران آب برسانند خوشبخت مى شوند. اگر هم پیرمردها همراه یکى از آنها آب بخورند عمر نوح مى کنند. تور دو فرانس، امسال به عدد 98 رسید؛ البته با کلى حاشیه و حادثه هاى عجیب و غریب.
 
مسابقات تور دو فرانس به حد کافی جذاب و دیدنی هستند اما یک نگاه به وضعیت گروه هاى شرکت کننده و حال و هواى هر کدام از رکاب زن هاى تور فرانسه، مشهورترین رقابت غیرفوتبالى دنیا را دیدنى تر هم می کند.



http://www.pic.iran-forum.ir/images/mmyg5d8p2vjeo9tpomt.jpg
تمام نکات و آناتومی یک دوچرخه سوار

تور دو فرانس لاغر مى کند!
دوچرخه سوارهاى حرفه اى مسابقات اگر در مرحله "زمین صاف" باشند در هر روز حدود 4000 تا 6000 کالرى مى سوزانند. اگر در قسمت هاى کوهستانى رکاب بزنند که میزان مصرف کالریشان به چیزى بیشتر از 8000 کالرى مى رسد.

اگر متوسط مصرف کالرى در یک آدم معمولى را در روز بین 1400 تا 1500 کالرى فرض کنیم حساب کار سوخت و ساز بدن ورزشکارهایى مثل لانس آرمسترانگ و باقى دوچرخه سوارهاى حرفه اى هم دستمان مى آید. البته به دست آوردن این میزان کالرى کار راحتى نیست. وعده هاى غذایى در زمان برگزارى مسابقات بسیار ساده هستند؛ ساده اما مغذى. 
صبحانه دوچرخهسوارها مقدارى تخم مرغ، پاستا، برنج، نان، ماست و جوانه غلات است. در طول مسابقه هم آنها معمولا غذایى سرشار از هیدروکربن با خودشان در کیف هاى مخصوصى حمل مى کنند. ساندویچ هاى کوچک عسل با تکه هاى موز، کیک، ژله هاى انرژ ى زا و آب. بعد از پایان هر مرحله هم اعضاى تیم جوانه غلات مى خورند و غذاهایى که سرشار از پروتئین باشند. دوچرخه سوارها شام هم مى خورند. غذاهایى حاوى گوشت، برنج، پاستا، سالاد، نان و انواع دسرها!


http://www.pic.iran-forum.ir/images/jvi3o09l6ds0b7yh4be.png


http://www.pic.iran-forum.ir/images/aubrh1dk8xqumdycrq2k.jpg

جان گرفتن اضافى ممنوع!


اتحادیه بین المللى دوچرخه سوارى و آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ با هم ارتباط خیلی نزدیکی دارند. هر قانون جدید آژانس جهانى مبارزه با دوپینگ اول یک نسخه اش به اتحادیه دوچرخه سوارها فرستاده مى شود و بعد به باقى فدراسیون هاى جهانى مى رود. قبل از برگزارى مسابقات تور دو فرانس تمامى دوچرخه سوارها باید آزمایش دوپینگ بدهند! در زمان برگزارى مسابقات هم هر روز لیدرهاى تیم آزمایش مى شوند. آنهایى هم که هر مرحله را مى برند آخر کار باید یک آزمایش دوپینگ بدهند که مبادا با کمک مواد نیروزا قوت رکاب زدن گرفته باشند. غیر از این در پایان هر مرحله شش تا هشت نفر از دوچرخه سوارها هم به صورت اتفاقى از جمع جدا مى شوند و به اتاق آزمایش می روند.



منبع
www.7zero-fa.blogspot.com


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد