جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی
جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی

حراج هایی بسیار عجیب در اینترنت

69400a6471e8373b43202c6067980330_550_310.jpg


یکی از معروفترین سایتهای حراجی در فضای مجازی ” ebay ” نام دارد و هر روزه کالاهای مختلفی در این سایت به حراج گذاشته می شود. اما گاهی اقلام به حراج گذاشته شده در این سایت بسیار عجیب هستند. در این مطلب نگاهی به بعضی از این اقلام عجیب خواهیم داشت.



یک تکه از مریخ

در سال ۱۹۶۲ میلادی یک تکه از سیاره مریخ در کشور نیجریه به زمین برخورد کرد. این تکه سنگ برای سالها در یک مجموعه خصوصی نگاه داری می شد تا این که این سنگ ۱ کیلو و ۸۰۰ گرمی در سال ۲۰۰۵ میلادی در سایت eBay به حراج گذاشته شد. در نهایت این تکه از سیاره مریخ به قیمت ۴۵۰ هزار دلار فروخته شد.

 


 

قایقی برای آبراموویچ

رومن آبراموویچ، مرد ثروتمند روسی و مالک باشگاه فوتبال چلسی در انگلستان در فوریه ۲۰۰۶ میلادی موفق شد تا یک قایق تفریحی بسیار مدرن را در سایت ” eBay ” خریداری کند. این قایق ۱۷۰ متری با یک پد فرود هلی کوپتر، ۸ کابین ویژه مهمانان، ۱۰ اتاق پذیرایی درجه یک، سالن ورزشی، سینما و دفتر کار به قیمت ۱۶۸ میلیون دلار توسط این میلیارد روس خریداری شد. برای انجام این معامله لازم بود تا ۵۰ درصد از مبلغ معامله از قبل در حساب خریدار وجود داشته باشد.

 

 

ماموت ۵۰ هزار ساله
این ماموت ۵۰ هزار ساله یکی از کاملترین فسیلهای بدست آمده از این جانوران عظیم الجثه عصر قبل از یخبندان است. بسیاری معتقد هستند که با توجه به پیشرفتهای حاصل شده در علوم ” دی ان ای ” و شبیه سازی امکان دوباره به وجود آوردن این موجودات عظیم الجثه وجود دارد. در سال ۲۰۰۴ میلادی این فسیل عظیم در سایت ” eBay ” به حراج گذاشته شده و به قیمت ۹۵ هزار دلار فروخته شد.

 

 

پنجره انبار کتاب
جان اف کندی یکی از مشهورترین روسای جمهور در تاریخ آمریکا بوده است . ترور او در سال ۱۹۶۳ و موارد به وجود آمده پس از آن هنوز هم یکی از بزرگترین مسائل لاینحل تاریخ آمریکا است. اما در این میان مسئولین انبار کتابهای آموزشی در شهر ” دالاس ” در ایالت تگزاس آمریکا که از آنجا به کندی شلیک شد در اقدامی عجیب پنجره ای مورد نظر را در سایت ” eBay ” به حراج گذاشتند. این پنجره که در فوریه ۲۰۰۷ میلادی به حراج گذاشته شد به قیمت ۳ میلیون دلار به فروش رفت.

 

 

نمونه شاتل روسی
شاید بتوان عجیب ترین مورد به حراج گذاشته شده در این سایت را یک نمونه قابل پرواز از شاتل روسی ” بوران ” دانست. این نمونه از شاتل بوران که ” BOR-5 ” نام داشت در سال ۲۰۰۲ میلادی در سایت eBay برای فروش قرار داد. این شاتل بین سالهای ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۸ تست های پروازی زیادی را پشت سر گذاشته بود. بالاترین قیمت پیشنهادی برای این شاتل نمونه ۹۸ هزار دلار بود که رضایت فروشنده را جلب نکرد.

 

نظرات 6 + ارسال نظر
باران چهارشنبه 24 خرداد 1391 ساعت 14:15


مرسی از نظر

فهیم چهارشنبه 24 خرداد 1391 ساعت 18:49 http://quills-in-inks.blogfa.com

با پستی تقدیم به
سام راستین
بروزم
و منتظر همراهی شما
آقاحسنی

روشنک پنج‌شنبه 25 خرداد 1391 ساعت 21:44 http://www.roshanak-ar.blogfa.com

سلام

یه مدت نبودم.....

ولی وقتی میام وبلاگ شما رو حتما نگاه میکنم.

شما لطف دارین مرسی

eli... یکشنبه 28 خرداد 1391 ساعت 10:02 http://eshghemamnoo-1380.blogsky.com/

سلام بسیار جالب بود

خواهش

mary سه‌شنبه 30 خرداد 1391 ساعت 15:10

kheyli ghashang bod d ddd dddddddd

مرسی از نظرتون
همیشه سر بزنین

مرمر پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 06:56 http://hollykorean.blogfa.com

آدم چه چیزایی میبینه
دیوونن بعضیا به خدا
ببخشید نمیشد شکلکلو نزارم جاش بود بزارم



برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد