جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی
جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی

۹ محلی که گیک ها باید ببینند !

گیک واژه‌ای است که در لغت به فردی اطلاق می‌شود که به نوعی علاقه بسیار زیادی به موضوعی دارد. این علاقه در بعضی موارد یکی از دلایل اصلی ادامه حیات برای این افراد است. این افراد با دقت و مهارتی اعجاب انگیز زوایای مختلف موضوع مورد علاقه خود را دنبال می‌کنند و مهارتی خاص در این زمینه پیدا می‌کنند.

در این نوشته ۹ مکان مختلف را معرفی خواهم کرد که هر گیکی باید آنجا را از نزدیک ببیند.


۱. سرن٬ ساختمان شماره ۳۱ ٬ ژنو٬ سوییس



cern


این ساختمان و مخصوصا دو دفتری که در طبقه دوم نزدیک آسانسور هستند دقیقا محلی است که تیم برنرزلی اولین وب سرور دنیا را راه‌اندازی کرد.  بیش از ۲۰ سال از زمانی که تیم برنرزلی در مقابل کامپیوتر NeXT خود نشسته و شروع به کد نویسی آنچه که مبنای HTTP را تشکیل داد می‌گذرد٬ اما دفاتری که محل اتفاق افتادن این ماجرا است هنوز پابرجاست.


۲. موزه کلاسیک آرکید در آمریکا
 


arcade


در این موزه دوستداران بازی٬ و عمدتا کسانی که با بازیهای کلاسیک خاطراتی دارند می‌توانند در دالان خاطرات گام برداشته و دوباره این بازیها را تجربه کنند.

۳. شتاب دهنده بزرگ هادرُن
 



پس از بازدید از ساختمان شماره ۳۱ در سوییس٬ می‌توانید سری هم به بزرگترین شتاب دهنده ذرات بیاندازید. طول حلقه اصلی بیش از ۲۷ کیلومتر است که اگر علاقه‌مند باشید می‌توانید آنرا پیاده گَز کنید. که البته توصیه نمی‌کنم.

۴. منطقه ۵۱
 



حدود ۱۴۱ کیلومتری شمال لاس‌وگاس پایگاه هوایی دریاچه گروم یا همان منطقه ۵۱ قرار دارد. پایگاه مشهوری که از آن برای آزمایش انواع وسایل پرنده ( موشک٬ هواپیما٬ UAV و ... ) فوق سری استفاده می‌شود. البته به هیچ طریق قانونی نخواهید توانست نزدیک این پایگاه شوید. بهترین مکانی که می‌توانید از آنجا با استفاده از یک دوربین قوی پایگاه را ببینید قله تیکابو است. این قله حدودا در ۴۰ کیلومتری شرقی پایگاه قرار دارد. رسیدن به بالای قله یک روز زمان خواهد برد که در این یک روز مهارت‌های شما در بیابان نوردی و کوه‌نوردی به کمک شما خواهد آمد. باید بدانید که ارتفاع قله چیزی بیش از  ۲۴۳۸ متر است.

۵. اتوموبیل بدون راننده گوگل
 



اتوموبیل بدون راننده گوگل شاه‌کاری است در حوزه روباتیک. این خودروها می‌توانند با استفاده از GPS ٬ دوربین و حسگرهای LIDAR که بر روی سقف خودرو نصب شده‌اند مسیر را ببینند. LIDAR ٬ با استفاده از شلیک ۶۴ اشعه لیزر یک نقشه ۳ بعدی تولید می‌کند.

این خودروها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند که تمام مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند. استفاده از این خودروها در نوادا قانونی است.

۶. اتاق شنود NSA
 



البته مثل همه جای دنیا در آمریکا هم به صورت رسمی وجود اتاق‌های شنود اعلام نشده است. اما اطلاعاتی در دسترس است که دولت آمریکا از تجهیزاتی جهت شنود اطلاعات آنلاین استفاده می‌کند. اگر توانستید یکی از این اتاقها را بیابید حتما اول چک-این کردن و دوم عکس ( سومی شاید وصیت‌نامه باشد ) فراموش نشود.

۷. موزه تکنولوژی ژوراسیک٬ لوس‌آنجلس




این موزه حاوی آثاری است که می‌توان آنها را همزمان علمی و هنری نامید. از تصاویر نقاشی شده از سگ‌هایی که در برنامه شوروی استفاده شده تا مجسمه‌های کوچکی که از موی انسان ساخته شده را در این موزه می‌توان یافت.

۸. آرایه بسیار بزرگ٬ نزدیک سوکورو٬ نیومکزیکو
 



نزدیک جاده شماره ۶۰ در صحرای نیومکزیکو٬ یکی از جاه‌طلبانه‌ترین تجهیزات نجوم را خواهید یافت که آنرا آرایه بسیار بزرگ نامیده‌اند. این آرایه شامل ۲۷ آنتن است که بر روی ریل قرار گرفته‌اند و در نتیجه می‌توان جهت آنها را تغییر داد. این ۲۷ آنتن به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند که همانند یک آنتن عمل می‌کنند و از آنها برای مطالعه انواع پدیده‌های نجومی استفاده می‌شود.

ساخت این آرایه در سال ۱۹۷۰ شروع شده و در سال ۱۹۸۰ به پایان رسیده است.

۹. فضا
 



این شاید آخرین و البته آرمانی‌ترین جایی باشد که یک گیک باید آنرا ببیند. افراد زیادی در حال راه‌اندازی برنامه توریسم فضایی هستند. برای مثال می‌توانید از هم اکنون برای مسافرت فضایی ثبت نام کنید. هزینه آن هم برای هر نفر ۲۰۰ هزار دلار است.


منبع
www.7zero-fa.blogspot.com



نظرات 5 + ارسال نظر
فهیم چهارشنبه 7 دی 1390 ساعت 13:14

نه فرزاد از این مطالب این دفعه چندان خوشم نیومد.
تو نظرتو هر جایی میتونی بدی
مهم اینه که من میخونمش...

انشالله مطالب بعدی مورد پسند تر باشن
ممنون از نقدتون
مرسی مرسی

آتش چهارشنبه 7 دی 1390 ساعت 15:26

حالا این گیک معادل انگلیسیش چیه؟معنی که گفتی را فهمیدم اما میخوام بدونم جدا از این در کجا به کار میره؟

geek
روی خود کلمه گیک در مطلب کلیک کنید ارجاع داده میشین به ویکی پدیا و کامل توضیح داده
ممنون از نظر

فهیمه چهارشنبه 7 دی 1390 ساعت 15:43

جالب بود ممنون

یه عاشق پنج‌شنبه 8 دی 1390 ساعت 12:10 http://par7parvaz.blogfa.com

گاهی وقت ها حس آخرین بیسکویت مونده تو بسته ساقه طلایی رو دارم......

تنها و خرد شده......

خدا نکنه

الهام پنج‌شنبه 8 دی 1390 ساعت 15:07 http://gooonagoon.blogfa.com

سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد