جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی
جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی

قطعه گمشده اثری بی نظیر از شل سیلور استاین


قطعه گم شده تنها نشسته بود ...
در انتظار کسی که از راه برسد
و او را با خود جایی ببرد


[تصویر: 01.jpg]



بعضی ها با او جور در می آمدند ...
[تصویر: 02.jpg]



اما نمی توانستند قل بخورند
[تصویر: 03.jpg]




بعضی دیگر قل می خوردند
اما جور در نمی آمدند
[تصویر: 04.jpg]




یکی از جور در آمدن چیزی نمی فهمید
[تصویر: 05.jpg]



دیگری از هیچ چیز چیزی نمی فهمید
[تصویر: 06.jpg]




یکی زیادی ظریف بود
[تصویر: 07.jpg]




و تالاپی پایین افتاد ...
[تصویر: 08.jpg]




یکی او را می ستود ...
و می رفت پی کارش
[تصویر: 09.jpg]




بعضی ها بیش از اندازه قطعه گم شده داشتند
[تصویر: 10.jpg]


بعضی بیش از اندازه قطعه داشتند
تکمیل تکمیل !
[تصویر: 11.jpg]




او یاد گرفت که چگونه از چشم حریص ها خود را پنهان کند





باز هم با انواع دیگری روبه رو می شد
بعضی خیلی ریزبین بودند
[تصویر: 13.jpg]




بعضی ها در عالم خودشان بودند
و بی خیال می گذشتند

سلام !
[تصویر: 14.jpg]




فکر کرد برای توجه دیگران خود را بیاراید ...
[تصویر: 15.jpg]



فایده ای نداشت
[تصویر: 16.jpg]




این بار پر زرق و برق شد
اما با این کار خجالتی ها از سر راهش فرار کردند
[تصویر: 17.jpg]




عاقبت یکی پیدا شد که کاملا جور در می آمد !
[تصویر: 18.jpg]


[تصویر: 19.jpg]



اما ناگهان ...
قطعه گم شده شروع کرد به رشد کردن !
و رشد کرد
[تصویر: 21.jpg]




- من نمی دانستم تو رشد می کنی
قطعه گم شده جواب داد :
"من هم نمی دانستم."
[تصویر: 22.jpg]




- میروم پی قطعه گم شده خودم،
که بزرگ هم نمی شود ...


روزها گذشت تا یک روز،
کسی آمد که با دیگران فرق داشت
قطعه گم شده پرسید : "از من چه می خواهی ؟"
- هیچ
- به من چه احتیاجی داری ؟
- هیچ
قطعه گم شده باز پرسید : "تو کی هستی ؟"
دایره بزرگ گفت : "من دایره بزرگم."



[تصویر: 24.jpg]




قطعه گم شده گفت :
"به گمانم تو همان کسی باشی که مدتهاست در انتظارش هستم. شاید من قطعه گمشده تو باشم"
دایره بزرگ گفت : " اما من قطعه ای گم نکرده ام و جایی برای جور در آمدن تو ندارم"
قطعه گم شده گفت : "حیف ! خیلی بد شد. چه قدر دلم می خواست با تو قل بخورم ..."
دایره بزرگ گفت : "تو نمی توانی با من قل بخوری. ولی شاید خودت بتوانی تنهایی قل بخوری"
[تصویر: 25.jpg]



- تنهایی ؟
نه، قطعه گمشده که نمی تواند تنهایی قل بخورد
دایره بزرگ پرسید : "تا به حال امتحان کرده ای ؟"
قطعه گم شده گفت :"آخر من گوشه های تیزی دارم. شکل من به درد قل خوردن نمی خورد"
دایره بزرگ گفت : "گوشه ها ساییده می شوند و شکل ها تغییر می کنند
خب، من باید بروم. خداحافظ !
شاید روزی به همدیگر برسیم ..."
و قل خورد و رفت
[تصویر: 26.jpg]





قطعه گم شده باز تنها ماند
مدتی دراز در همان حال نشست
[تصویر: 27.jpg]



آن وقت ...
آهسته ...
آهسته ...
خود را از یک سو بالا کشید ...
[تصویر: 28.jpg]



تلپی افتاد
[تصویر: 29.jpg]




باز بلند شد ... خودش را بالا کشید ...
باز تالاپ ...
شروع کرد به پیش رفتن ...
[تصویر: 30.jpg]




و به زودی لبه هایش شروع کرد به ساییده شدن ...
آن قدر از جایش بلند شد افتاد
بلند شد افتاد
بلند شد افتاد
[تصویر: 31.jpg]




تا شکلش کم کم عوض شد ...
[تصویر: 32.jpg]




حالا به جای اینکه تلپی بیفتد، بامپی می افتاد ...
و به جای اینکه بامپی بیفتد، بالا و پایین می پرید ...
و به جای اینکه بالا و پایین بپرد، قل می خورد و می رفت ...
نمی دانست به کجا، اما ناراحت هم نبود

همین طور قل خورد و پیش رفت
[تصویر: 34.jpg]

تا ... (یک دایره شد)


پایان.
نویسنده : شل سیلوراستاین

نظرات 4 + ارسال نظر
سارا شنبه 23 مهر 1390 ساعت 19:21

قشنگ بود مثل 99.99999 درصد آثار دیگه سیلور استاین
مرسی از مطلب زیبایی که گذاشتی بخونیم
پیامششم گرفتم و واسه امتحان آماده

خواهش میشه سارا خانم
شما لطف داری همیشه نظرتو میدی
فقط اون 0.00001 درصد آثارش کدوماش میشششن؟

dj ahmad شنبه 23 مهر 1390 ساعت 22:10 http://musictak.blogsky.com

سلام بر فرزاد جون خودمون.خوبی داداش
چه خبرا ؟؟چه کارا میکنی؟؟؟
از نظراتت که میزاری خیلی ممنونم.
راستی من سرم خیلی شلوغه.ببخشید کمتر سر میزنم
ایشالا ای دی اس ال گرفتم حتما زیاد بهت سر میزنم.
موفق باشی

سارا یکشنبه 24 مهر 1390 ساعت 00:27

میشه اونایییشش که من درک نمی کنم چی میخواد بگه
پلیز بی مثال قبول کنید، وگرنه مجبورم به کتاب گاج گسسته پیش دانشگاهیم رجوع کنم که نمی دونم کجااس

chashem
قبول
فقط بدلیل اینکه نگردین دنبال کتاب گسسته
اونم از نوع گاج

الهام یکشنبه 24 مهر 1390 ساعت 16:34 http://gooonagoon.blogfa.com

چه حسن سلیقه ای
عاشق کتابای سیلور استاینم.
منم تو مرداد این پست رو گذاشتم!

خواهش
کتاباشو همه دوس دارن
مرسی از نظر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد