جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی
جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی

ده تا از عجیب ترین اتفاقات در زیر آب !



فقط میتونم بگم همشون باور نکردنین


امیدوارم خوشتون بیاد دوستان



کنده کاری روی کدو حلوایی



http://www.pic.iran-forum.ir/images/2ujsljtoizf1o0izlvc.jpg


این کار ممکن است خیلی عجیب به نظر برسد. اما حکاکی روی کدو حلوایی در زیر آب یکی از جالب ترین رقابتها در آمریکاست. در این رقابت از فلوریدا، کارولینای جنوبی، تاها و پنسیلوانیا شرکت کنندگانی حضور داشتند. شرکت کنندگان به عمق کمتر از ۳۰ feet، یعنی جایی که قرار است روی کدو حلوایی ها به شکل ظریف کنده کاری شود و آنها به شکل فانوس دریایی دربیایند می روند. تمام ابزار و وسایل برای شرکت کنندگان در این رقابت فراهم است. فقط کافی است که ایده های زیبا داشته باشند و آنها را روی کدو حلوایی ها پیاده کنند. ممکن است این کار برای خیلی ها خنده دار باشد، اما واقعیت این است که کنده کاری روی کدو حلوایی در زیر آب کار بسیار سخت و دشواری است. زیرا ۲ قانون مهم در زیر آب حکمفرماست یکی نیروی رانش است که باعث می شود اجسام به سمت بالا کشیده شود و دیگری هم قانون سوم نیوتن است. طبق این قانون برای هر عمل، عکس العملی است.



ترتیب دادن مهمانی ۵۰۰ نفره




http://www.pic.iran-forum.ir/images/qqk5li72dvibamgfa1w.jpg


مجری تلویزیون آقای Adrian Chiles مسئول برگزاری یک مهمانی ۵۰۰ نفره در زیر آب بود. هدف او از برگزاری همچین مهمانی، آوردن اسم خود در کتاب ثبت رکوردهای گینس به عنوان اولین برگزارکننده مهمانی در زیر آب بود. در کتاب گینس به طور دقیق ذکر شده که برای چه تعداد از مهمانان نوشیدنی سرو شده و یا چه تعداد از مهمانان غذای دریایی سفارش داده اند. همه مهمانان باید لباس مخصوص به تن داشته باشند. از هر ۲۰ مهمان هر ۲۰ دقیقه یکبار پذیرایی می شود و آنها می توانند غذای مورد علاقه خود را میل کنند. اما چطور یک نفر می تواند زیر آب غذا بخورد؟ اول از همه شما باید وسیله تنفسی که قبلاً داخل دهانتان گذاشته بودید را بیرون بیاورید و با عجله به سمت غذا بروید. بعد از آن وسیله تنفسی را داخل دهانتان گذاشته و دکمه ای را که روی آن است فشار بدهید تا آبی که داخل دهانتان رفته بیرون بیاید و بتوانید به راحتی نفس بکشید. همه مطالبی که در زیر آب باید بدانید مثل نحوه استفاده از وسیله تنفسی، نحوه غذا خوردن یا چگونگی نفس کشیدن توسط متخصصین به شما آموزش داده می شود. عواید حاصل از این کار که حدود ۲۰۰۰۰۰ پوند یا ۴۰۰۰۰۰ دلار بود را به یک موسسه خیریه نگهداری از کودکان، یک آسایشگاه معلولین، مرکز نگهداری از بیماران سرطانی و یک موسسه علمی قلب در بریتانیا اختصاص دادند.


تشکیل جلسه اعضای کابینه



http://www.pic.iran-forum.ir/images/o1sbju6vh77vtqriisb.jpg


در سال ۲۰۰۹، اعضای کابینه مالدیو، جهت آگاه کردن مردم از خطرات ناشی از گرم شدن زمین تصمیم گرفتند جلسه ای در زیر آب تشکیل دهند. به همین منظور رئیس جمهور محمد ناشید، به همراه ۱۳ تا از مقامات دولتی برای تشکیل جلسه به زیر آب رفتند. آن ها به زیر دریاچه ای به اسم Girifushi رفتند. این دریاچه در جزیره ای است که بیشتر حالت نظامی دارد و از آن برای تعلیمات نظامی استفاده می شود. مهم ترین موضوعی که راجع به آن در این جلسه صحبت شد بالا آمدن سطح آب دریاها بود که دلیل آن ذوب شدن تدریجی یخ های قطبی است. این اتفاق طی سال های آینده ممکن است برای مجمع الجزایری که اطراف اقیانوس هند واقع شده بسیار خطرناک باشد. این مجمع الجزایر حدوداً ۷ feet از سطح دریا بالاتر است. در انتهای این جلسه رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور، منشی جلسه و ۱۱ عضو دیگر بیانیه ای را خطاب به دیگر کشورها مبنی بر توقف انتشار دی اکسید کربن امضاء کردند.


جشنواره موسیقی


http://www.pic.iran-forum.ir/images/i5s7bxlh3sqt22blawza.jpg

جشنواره موسیقی در زیر آب یک برنامه عادی نیست. بیش از ۵۰۰ شناگر و غواص برای شرکت در بیست و هفتمین فستیوال موسیقی، خود را به National Marine Sanctuery در فلوریدا می رسانند. موزیسین ها برای شرکت در این مسابقه لباس های عجیب و غریب که بیشتر شبیه لباس های بالماسکه است را می پوشند. آنها برای هر کدام از اجراهایشان یک اسم گذاشتند مثل الویس پریسلی، باب مارلین و جوس استون کرب. ابزارهای موسیقی که در این فستیوال از آنها استفاده می شود بیشتر شبیه حیوانات دریایی است. مثلاً گیتارها همه شبیه به ستاره دریایی هستند. در طول برگزاری جشنواره، حیوانات زیر آب هم از این صداها لذت می برند. هدف از برگزاری این فستیوال عجیب و غریب ارزش نهادن به دریا و اقیانوس و همچنین همه عواملی است که سبب شده سواحل آمریکای شمالی یکی از زیباترین صخره های مرجانی را داشته باشد. Bill Becker کارگردان این جشنواره خطاب به BBC اعلام کرده که : در طول برگزاری جشنواره خیلی به ما خوش گذشت. ما لباس های عجیب و غریب پوشیدیم. اما یک چیز خیلی مهم است و آن نگهداری و محافظت از صخره های مرجانی است.


کارت بازی


http://www.pic.iran-forum.ir/images/jvhh1cmx5ubg4ad69ng.jpg

غواصان بعد از ۳۶ ساعت کارت بازی در زیر آب توانستند رکورد جدیدی در دنیا به نام خود ثبت کنند. ۱۶ شناگر به صورت نوبتی بازی می کردند تا بتوانند ماسک های اکسیژن را با هم عوض کنند. این مسابقه در استخر Geiselhoering در آلمان برگزار شد. Eric Schlegelmilch مسئول برگزاری این مسابقه می گوید : ما امتیازها را هر ۱ ساعت یکبار بررسی می کنیم. مسئولین برگزاری این مسابقه اسم خود را در کتاب ثبت رکوردهای گینس ثبت کردند.


مسابقه تنیس


http://www.pic.iran-forum.ir/images/tyhfsryda5yeknpelkl.jpg

آیا تا به حال چیزی راجع به تنیس بازی با کوسه ها شنیده بودید؟ با نگاه کردن به تصویر بالا متوجه می شوید که این حیوانات عاشق بازی کردن هستند. اما اشتباه نکنید! آقایی که در عکس بالا مشغول بازی کردن با کوسه است طعمه او نیست بلکه انسان بسیار باهوش و مسئول برگزاری یکسری مسابقات دیگر در آکواریوم لندن است. با دیدن تنیسی که جنس آن از پوست کوسه بود فکر برگزاری این مسابقه به ذهن Dunlop رسید. این فکر بسیار جالبی است که یک نفر را داخل آب بیندازیم و از او بخواهیم که در یک مسابقه با کوسه شرکت کند و بعد از آن احساسش را از این کار بپرسیم. البته اگر زنده مانده باشد!


برگزاری مراسم عروسی


http://www.pic.iran-forum.ir/images/111aovul3m10r0jvsc9.jpg


April Pignato & Michael Curry از نیویورک سیتی در ژوئن ۲۰۱۰ با هم ازدواج کردند. عروس یک لباس سفید غواصی و داماد هم یک لباس غواصی قدیمی مشکی پوشیده بود. آنها تصمیم گرفتند که مراسم ازدواج خود را در Atlantis Marine World در Riverhead N.Y برگزار کنند. هر دو آنها شناگران ماهرانی بودند و چون در آنجا تعداد زیادی کوسه وجود داشت عروس و داماد توسط قفس هایی محافظت می شدند. آنها ماسک اکسیژن زده بودند و با میکروفون با دوستان و آشنایانشان صحبت می کردند.


هاکی بازی کردن


http://www.pic.iran-forum.ir/images/pb4ky6if9inln711gxx.jpg

هاکی بازی است که مردم اطلاعات کمی راجع به آن دارند. بازی هاکی در زیر آب، در فصل زمستان که هوای بیرون آب خیلی سرد است برای شناگران بسیار لذت بخش است. این بازی برای اولین بار در بریتانیای کبیر و در سال ۱۹۵۰ انجام شد. برای انجام این بازی فقط یک لوله تنفسی، دستکش و یک چوب لازم است. مهم ترین عامل در این بازی،‌ نگه داشتن نفس به مدت طولانی است. در این بازی از صفحه های که وزن آنها بیشتر از یک کیلوگرم است استفاده می شود. این بازی بسیار سخت و طاقت فرساست و فقط شناگرانی که بسیار ماهر هستند می توانند در این مسابقه شرکت کنند. امروزه، این بازی تقریباً در سراسر دنیا انجام می شود. حتی بعضی از کشورها برای شرکت در مسابقات تیم ملی دارند.


بلعیدن شمشیر



http://www.pic.iran-forum.ir/images/5xeuw6c7ck10zunesv2.jpg


در روز جمعه، ۱۸ می ۲۰۰۷، Dan Meyer برای بلعیدن شمشیر به میان کوسه ها و سفره ماهی های خطرناک به زیر آب در آکواریوم Ripleys رفت تا اسم خود را به عنوان اولین نفری که در زیر آب شمشیر قورت داده ثبت کند. مسئول آکواریوم Ripley معتقد است که این کار Dan Meyer به معروفیت و شهرت این آکواریوم کمک بسیار زیادی کرده است. Meyer برای این که هنر خود را بیشتر نشان بدهد یک وسیله آهنی تیز که طول آن ۳۰ اینچ بود و توسط بیش از ۸۰ کوسه احاطه شده بود را به یکباره داخل دهان خود فرو برد.


رقصیدن



http://www.pic.iran-forum.ir/images/0987laij4b5q0tt1hot4.jpg


در ۲۷ اکتبر ۲۰۰۶، ۷۴ شناگر و غواص برای رقصیدن به زیر آب در رودخانه ای که در پارک المپیک سیدنی بود رفتند. این شناگران به مدت ۱۰ دقیقه در زیر آب بودند. عواید حاصل از این کار به یک خیریه اختصاص داده شد.

منبع
www.7zero-fa.blogspot.com





نظرات 4 + ارسال نظر
روشنک دوشنبه 28 شهریور 1390 ساعت 16:34 http://www.roshanak-ar.blogfa.com

چقدر با حال بود!من اگه دعوت بشم حتما میرم زیر اب...وای چه با حاله!

مرسی سر زدین

r.p دوشنبه 28 شهریور 1390 ساعت 16:47 http://sokhanibashoma.blogspot.com/

salam
jaleb bod

Ehsan دوشنبه 28 شهریور 1390 ساعت 19:20 http://boosehayeasheghane.blogsky.com/



این دیگه خیلی عجیب و غریبه .... !!!!

ما خودمونم موندییییییم

آرمیتا پنج‌شنبه 31 شهریور 1390 ساعت 21:32 http://www.171360.blogfa.com

خیلی عجیب بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد