جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی
جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی

جایزه اسکار

http://avinyfilm.ir/attachment/708884.jpg

جایزه اسکار نام یکی از معتبرترین جایزه های سینمایی جهان است که که هرساله در ایالات متحده به 25 بخش برتر هر فیلم اهدا میشود تا حمایتی باشد از صنعت و هنر سینمایی...


این مطلب به میمنت و مناسبت فرستادن فیلم " جدایی نادر از سیمین " از ایران به این مسابقه نگاشته شده.امیدوارم مورد پسند باشه.



اما چگونه یک فیلم، نامزد دریافت اسکار میشود؟؟

آکادمی اسکار به چندین بخش تقسیم میشود که هر بخش هنرمندان مخصوص به خود را دارد که آنها مسئول انتخاب نامزدهای بخش مربوط به خود میشوند. در بیشتر موضوعات حداکثر 5 نامزد انتخاب میشود و بعد از بین این چند فیلم منتخب، توسط رای گیری مشخص میشود که کدام فیلم برنده اسکار است. بعد از انتخاب برنده، در یک جشن رسمی این آثار به همگان به صورت عمومی معرفی میشوند.



ماجرای اولین اسکار جهان!
آکادمی اسکار در سال 1927 تاسیس شد و ایده اهداء جایزه به بهترین فیلم ها هم اولین بار یک سال بعد یعنی در سال 1928 مطرح شد و در آخر، اولین جایزه اسکار در سال 1929 و به فیلم های منتخبی که بین اول آگوست 1927 تا آخر جولای 1928 ساخته شده بودند داده شد.


اسامی برندگان این مراسم از پیش به رسانه ها داده شده بود منتها به شرط اینکه تنها بعد از مراسم اهدا جوایز نام برندگان منتشر شود، ولی "لس آنجلس تایمز" زیر قول خود زده و اسامی را قبل از مراسم منتشر کرد و نظم مراسم را به طور کل به هم ریخت! از ان وقت به بعد، اسامی برندگان توسط یک گارد مخصوص تا پایان مراسم اهداء جوایز حفاظت میشود.


در سال 1929 تنها یک ساعت از این مراسم توسط رسانه های رادیویی برای شنوندگان سراسر جهان پخش شد، اما از سال 1944 تا سال 1969 کل مراسم توسط رادیوها پخش میشد. نهایتاً هم از سال 1953 پخش مراسم از تلویزیون شروع شد و توانست نظر مخاطبان بسیار زیادی از سراسر گیتی را به خود جلب کند.


اما مجسمه اسکار و ماجرای انتخاب نامش...
مجسمه اسکار از جنس برنز ساخته شده و یک روکش طلا دارد. ارتفاع مجسمه 34.3 سانتی متر و وزنش معادل 3.8 کیلوگرم است. طراح مجسمه آقای گیبونز بود و ساخت آن به جورج استنلی واگذار شد.
جالب است بدانید که در میان جنگ جهانی دوم بخاطر کمبود آهن آلات، اسکار را از گچ میساختند!

نام اسکار هم برای خود داستان ها دارد، افراد مختلف، نام های مختلفی به این مجسمه داده اند که مشهورترین این حکایت ها، دو روایتیست که در زیر آمده:


- اولین حکایت که بسیار مشهور است مربوط به مارگارت هریک میشود. او در حین تماشای مجسمه گفت که این مجسمه او را یاد "عمو اسکار" می اندازد! حبرنگاری که کنار او بود این حرف را شنید و فردای آن روز در روزنامه اش چاپ کرد و نام مجسمه اسکار شد...


- روایت دیگر مربوط به بت دیویس (بازیگر) میشود. او در حین تماشای مجسمه متوجه شد قسمت پشت مجسمه شباهت زیادی به همسرش، اسکار نلسون دارد و اسم اسکار از آنجا انتخاب شد!
ولی در کل، به طور رسمی و دقیق هیچکس نمیداند که چگونه نام اسکار انتخاب شد!!


برگرفته شده از دانشنامه های:
بریتانیکا
انکارتا
www.manam-minevisam.blogsky.com

نظرات 3 + ارسال نظر
ر.ج سه‌شنبه 22 شهریور 1390 ساعت 18:07

پشت همسرش شبیه پشت مجسمه بود؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!

آرمیتا سه‌شنبه 22 شهریور 1390 ساعت 20:04 http://www.171360.blogfa.com

سلام.امیدوارم فیلم ایرانی جایزه را بگیره.متشکرم

ما هم م

روشنک چهارشنبه 23 شهریور 1390 ساعت 12:01 http://www.roshanak-ar.blogfa.com

سلام نیستم چه پستای خوبی گذاشتی...خدایا میشه ماهم این جایزه رو داشته باشیم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد