X
تبلیغات
پیکوفایل
رایتل
یکشنبه 15 خرداد 1390 @ 23:39

جنگ های تبلیغاتی خلاقانه !

نوعی دیگر از جنگ اما بدون توپ و تانک و خونریزی ولی بسیار شدید بر اساس خلاقیت، هوش با جنبه هایی از شوخی و بامزگی در میان شرکت های بزرگ در جریان است. این جنگ، جنگ تبلیغاتی نام دارد که در این نوشته به نمونه هایی از آن اشاره خواهم کرد :





نیکون در برابر لومیکس
نیکون ( Nikon تلفظ صحیح : نایکان ) : شرکت تولیدی دوربین های عکاسی دیجیتالی نیکون در تبلیغ محصول جدید خود با امکان تشخیص چهره به صورت خودکار، از این تبلیغ استفاده کرده است :

"نیکون - تمرکز بر چهره" مهم نیست چهره ی ارواح باشد یا انسان، اسکلت، یا آدم های فضول... نیکون همه را تشخیص می دهد.
dx72rfo71a6ivob0j2q.jpg

hyfk6t8r15i3gltcp5w.jpg

لومیکس ( Lumix ) : رقیب نیکون، تبلیغ زیر را با این موضوع منتشر کرده است : لومیکس صورت هایی را که هنوز به دنیا نیامده اند را هم تشخیص می دهد!
w2os8tqk9tpcpc1fjs0.jpg



کوکا کولا در برابر پپسی
این دو غول تولید کننده ی نوشیدنی های بدون الکل، همیشه در حال رقابت و جنگ تبلیغاتی علیه یکدیگر بوده اند. گاهی این تقابل به مسخره کردن شرکت و محصولات دیگری هم کشیده شده است.

پپسی : کوکاکولا طبقه دوم این ساختمان را برای دفتر بازاریابی و فروش محصولات خود خریده است و در مقابل آن تابلویی با عبارت : "کوکاکولا، در طبقه دوم" را برای راهنمایی مراجعه کنندگان نصب کرده است. چند روز بعد، پپسی، تابلویی را در کنار تابلوی کوکاکولا نصب می کند با این عنوان : "پپسی، همه جا" !
szhuy8jyatr6d1cn5hz.jpg


حتی طوفان و برف هم نمی تواند مانع از خریدن پپسی توسط مردم شود!
14eokoby3d3rv59l9xl.jpg

23wxolpk2872lh3n3jvj.jpg
خراب شدن کفپوش ناشی از
تعداد زیاد متقاضیان پپسی

به نظر می آید که نی هم دلش نمی خواهد وارد قوطی کوکاکولا شود!
hyfq6i69lsrtipr53zt1.jpg
66ltj5j8bee9yke1f2pd.jpg
jxec6o3rympu8hbrf8q.jpg

 
کوکاکولا
راننده پپسی در حال نوشیدن کوکاکولا است!
eq093ubfyoy8c82b6t9w.jpg
88mpqchr91ifgfptaa.jpg
bnna2z25syt1rvaijlmc.jpg


بی ام و در برابر آئوودی در برابر سوبارو
این یکی یک جنگ تبلیغاتی کلاسیک و خیلی جالب است. بی ام و جنگ را شروع می کند :

بی ام و : تبریک به آئوودی بخاطر بردن عنوان اتومبیل سال 2006 آفریقای جنوبی، از طرف برنده عنوان اتوموبیل سال 2006 جهان!
umsfpeykb30njgfysw6.jpg


آئوودی پاسخ می دهد :
تبریک به بی ام و، به خاطر بردن عنوان اتومبیل سال 2006 جهان از طرف برنده 6 دور متوالی مسابقات اتومبیلرانی 24 ساعته "لومان" از سال 2000 تا 2006
atwvbbvzhm6qhrnaua0.jpg


سوبارو هم برای اینکه چیزی گفته باشد :
آفرین به آئوودی و بی او و برای برنده شدن در مسابقات زیبایی، از طرف برنده بین المللی موتور سال 2006!
eg9b2qp827x89wl4xg.jpg

نظرات (1)
احسان ||
دوشنبه 16 خرداد 1390 ساعت 14:26
هههههههه....
خیلی باحل بود مخصوصا نوشابه ها....
امتیاز: 0 0
پاسخ:
آرری
باحاله خیییلی
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد