جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی
جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی

حفره عجیب گواتمالا

حفره بوجود آمده طبیعی و یا حاصل از فرسایش خاک نیست و نمی توان گفت این امر به صورت طبیعی رخ داده است.



این حفره ها بسیار شگفت انگیزند، اندازه دقیق حفره بوجود آمده در گواتمالا دهانه آن 66 متر قطر و 100 متر عمق دارد در منطقه (zona2)شکل گرفت  و این موضوع در حالی رخ داده است که در سال 2007 چند مایل دورتر از موقعیت فعلی یک واقعه مشابه دیگری نیز در منطقه (zona6) پدید آمده بود.



این رویداد در سال 2007 منجر به کشته شدن یک فرد شد.این واقعه مردم را بسیار شگفت زده کرد تا جایی که مردم از آن به عنوان تونل اهریمنی و یا دریچه ای به سوی دنیا های زیر زمینی یاد می کردند. ما باید به توضیح این مسئله یعنی حفره های زیر زمینی بپردازیم ، چرا و چگونه و برای چه پدید می آیند؟ آیا این تونل ها را بشقاب پرنده ها برای برقراری دروازه ای به سوی زمین ایجاد می کنند؟ و نیز جسد فرد مقتول برای چه یک روز بعد در یکی از رودخانه های شهر نزدیک و گواتمالا دیده شد؟ (در این ضمن می توانیم به داستان افسانه ای تمدن آگارتا اشاره نماییم که این تمدن و شهر افسانه ای بعد از طوفان های شدید در داخل زمین بوجود آمدند.)

دلایل بوجود آمدن این حفره

حفره بوجود آمده طبیعی و یا حاصل از فرسایش خاک نیست و نمی توان گفت این امر به صورت طبیعی رخ داده است. با توجه به تحقیقاتی که در این واقعه صورت گرفت ثابت شد : در منطقه حادثه و در داخل حفره یک منبع لوله کشی فاضلاب شهری سوراخ شده و نیز تا 10 متر آب به سطوح زمین رسید که این خود عاملی بر نشست زمین دارد.



چند روز پیش گروهی از زمین شناسان نیز به کاوش در منطقه برای پیدا کردن جسد قربانی (zona2) پرداختند ، که طی آن به چند موضوع مهم دست یافتند اینکه : تمامی خاک ها رس در قسمت حفره  ناپدید شده بود پاسخ این سوال بسیار آسان است نمی توان گفت آن را فرا زمینیان بوجود آوردند و نیز آن فرد توسط آنان روبوده شده ، این آب فاضلاب باعث شد که تمامی خاک های داخل حفره را از بین ببرد و نیز جسد آن فرد را با خود به شریان های اصلی فاضلاب شهری برد . طی این تحقیقات به عمل آمده و یک روز بعد از این حادثه جسد و ی در رودخانه ای در نزدیک به گواتمالا یعنی شهر لاس پیدا شد. این یعنی مسیر انتهایی و جایی که شریان های فاضلاب به پایان می رسد.

دلیل بوجود آمدن حفره از نظر علمی

در داخل این حفره  بزرگ یک تونل جمع آوری آب فاضلاب و یا یک سیستم فاضلاب  وجود دارد. مهم ترین امر در بوجود آمدن این واقعه ، شاید ، این است که دو لوله فضلاب شهری بصورت عمودی و با موازات همدیگر در این نقطه وجود داشته که با سوراخ شدن شفت اصلی یکی از این لوله ها آب با سرعت زیاد در انتهای حفره جمع شده و نیز باعث می شود تا لوله دیگر صدمه ببیند. متاسفانه بسیاری از سیستم های تخلیه آب گواتمالا از شفت ها و لوله هایی استفاده می کند که در سال 1950 و در داخل تونل ها عادی ساخته شدند. و بعضی از آنها به درستی ثبت نشدند ، و به عنوان نمونه  و نیز با رشد جمعیت و ساخته شدن آپارتمان های چندین طبقه ، این سیستم تخلیه آب توان عبور دادن این جریان آبی را نخواهد داشت.

زمین شناسان نیز در ابن باره می گویند: پس از آن که جریان آب سنگین از لوله های صدمه دیده سیستم تخلیه آب فاضلاب شهری در داخل زمین نفوذ کرد ، با فشار آوردن به لایه های فوقانی زمین باعث بوجود آوردن این حادثه گردید.



تصویر زیر از ویژگی های لوله کشی سیستم تخلیه فاضلاب شهری و اطلاعات بیشتر را برای درک بهتر از این واقعه نمایان می کند.


نظرات 2 + ارسال نظر
احسان یکشنبه 8 خرداد 1390 ساعت 14:01 http://boosehayeasheghane.blogsky.com/

وحشتناکه ...

عجیب و وحشتناک

لیلا شنبه 10 تیر 1396 ساعت 01:43

جالب بود
تاسف بار بود
اما اینکه اولش موضوع فرازمینی ب چشم اومد

ولی بعد دیدیم همه چی از خود انسان هاست

والا!
آخه فرازمینیا با ما چی کار دارن

خب خدا اونارو آفریده لابد نونشون چ میدونم منبع انرژیشونم خودش میده دیگ

ما باید آدم باشیم مال یتیم، نخوریم، مال فقیر... منبع انرژیشون...
ما باید خوب و سازنده فکرکنیم لوله ها وشهر سالم بسازیم

منابع داریم عقلم ک داریم

خداجونم کرمت رو ش کر،قشنگ بی نظیر، یکتااآ!@-}--

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد