جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی
جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی

9 نفر با شرایط پزشکی عجیب و غریب !


  9 نفر با شرایط پزشکی عجیب و غریب 


( البته تعداد 10 نفر بودن که با توجه به رعایت مسائل اخلاقی یکی را حذف کردم )






پسری که نمی‌تواند بخوابد

«رت لمب» اغلب مانند هر کودک سه‌ساله نوپای دیگری، بد‌اخلاقی می‌کند. ولی «رت لمب» در این بد‌اخلاقی چندان مقصر نیست؛ چون وضعیت پزشکی نادرش به‌قدری او را اذیت می‌کند که باید به او حق داد. رت، حتی یک لحظه هم نمی‌تواند بخوابد و تقریبا تمام 24 ساعت روز را بیدار است؛ وضعیت او سال‌هاست که دکترها و والدین‌اش را نگران کرده و آن‌ها در شیفت‌های ساعتی، مراقب حالات او در بی‌خوابی هستند تا مشخص شود چه چیزموجب ناراحتی این پسر نوجوان می‌شود.


پس از مطرح شدن نظریات متفاوت و بحث برانگیز پزشکان، سرانجام پدر و مادر این کودک ( شانون و دیوید لمب ) مطلع شدندکه فرزندشان چه مشکلی دارد؛ دکتر‌ها بیماری رت را یک بیماری نادر به‌نام ناهنجاری chiari تشخیص دادند. در این بیماری، مغز به ستون فقرات فشار می‌آورد و این فشار باعث فشردگی و له‌شدگی ساقه مغز می‌شود؛ این عارضه، کلیه عملکرد‌های حیاتی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ چراکه ساقه مغز، عملکرد خواب، صحبت، اعصاب جمجمه، سیستم گردش‌خون و حتی سیستم تنفسی را کنترل می‌کند و به‌ همین خاطر، «رت لمب» کوچک در تمامی موارد بالا مشکل دارد...
 مردی که نمی‌تواند چاق شود


آقای «پری» 59 ساله، می‌تواند هر‌چه را که دوست دارد، بخورد! مثلا می‌تواند هر روز تعداد نامحدودی کیک، برگر و دسر بخورد و هرگز هم چاق نشود. او به‌علت وضعیتی که لیپودیسترافی نامیده می‌شود، نمی‌تواند چاق شود؛ در این بیماری چربی خیلی سریع سوزانده شده و ذخیره نمی‌شود. او وقتی به‌دنیا آمد، بچه چاقی بود؛ ولی در سن 12 سالگی چربی‌های بدن‌اش ناگهان از بین رفت؛ این اتفاق تقریبا یک شبه افتاد. او ابتدا سعی کرد با خوردن زیاد به وزن سابق‌اش بازگردد، ولی اثری نداشت... آقای پری حدود 30 سال تحت آزمایش و درمان بود و تا قبل از تشخیص بیماری‌اش به هر دکتر و هر آزمایشگاهی در سراسر جهان سر زد تا این‌که بالاخره مشخص شد، بدن او شش ‌برابر حد نرمال انسولین تولید می‌کند. دکترها پذیرفته‌اند که این وضعیت می‌تواند یک «رویای لاغری» باشد. شاید هم بیماری آقای پری بتواند در آینده نه‌چندان دور، به کمک کسانی بیایدکه با چاقی مفرط دست و پنجه نرم می‌کنند.

مردی که احساس سرما نمی‌کند


«ویم هایف» هلندی که به مرد یخی معروف است، می‌تواند زیر یخ‌ها شنا کند و به‌راحتی در یک مخزن پر از یخ بایستد‌. او در یخبندان از کوه‌ها بالا می‌رود و رکورد‌های جهانی را یکی‌یکی درو می‌کند و همیشه آماده چالش‌های جدید است. آقای ویم هایف با ساختاری که بدن‌اش دارد، همه پزشکان، محققان و دانشمندان  را متعجب کرده و هیچ‌کدام نمی‌توانند به‌درستی توضیح دهند که چرا این اتفاق در بدن این مرد هلندی می‌افتد.  آقای ویم هایف بر‌خلاف کسانی که شرایط عجیبی مثل او دارند، به زندگی جالب و سراسر هیجان‌اش‌اش می‌پردازد و از شرایط خاص خود، لذت می‌برد. او قادر است در دماهایی که برای افراد عادی کشنده است زندگی کند و اصلا دوست ندارد وقت‌اش را در آزمایشگاه‌ها هدر دهد.
 موسیقی‌دانی که نمی‌تواند جلو سکسکه خود را بگیرد


«کریس ساندس» 24 ساله، هر دوثانیه یک‌بار سکسه می‌کند و بعضی اوقات حتی وقتی که می‌خوابد نیز این روند ادامه دارد. او روش‌های درمانی زیادی را تاکنون امتحان کرده، ازجمله هیپنوتیزم و یوگا؛ ولی هیچ‌کدام اثربخش نبوده. آقای ساندس فکر می‌کند مشکل‌اش نتیجه رفلکس اسیدی معده است. او می‌گوید : «درصورتی‌که سطح اسید زیاد باشد، پزشکان باید با عمل جراحی دریچه معده مرا تنگ‌تر کنند.» آقای ساندس که یک خواننده و آهنگساز در گروه ابولینت است، می‌گوید : «این وضعیت، حرفه مرا مختل کرده؛ چون من تنها کسی هستم که قادر است چهار بار اجرا داشته باشد.» ماه‌هاست پزشکان مرکز پزشکی ناتینگهام، لوله‌ای را در معده او کار گذاشته‌اند تا سطح اسید معده او را بررسی کنند و بتوانند تصمیم بگیرند که آیا جراحی او امکان‌پذیر است یا نه. هیچ کس به‌درستی نمی‌داند که چرا کریس ساندس به این بیماری مبتلا شده است.

 دختری که به آب حساسیت دارد
(بدلیل رعایت شئونات اخلاقی از گذاشتن عکس معذورم)

موریس نمی‌تواند شنا کند، در وان داغ حمام غوطه‌ور شود یا پس از یک روز کاری پراسترس دوش بگیرد؛ چون بدن‌اش به آب حساسیت دارد. حتی عرق کردن نیز موجب بروز خارش‌های دردناکی بر پوست این دختر 19 ساله می‌شود. او اهل ملبورن استرالیا است و درکنار والدین‌اش به زندگی غیرعادی‌اش می‌پردازد. موریس به آب با هر دمایی حساسیت دارد؛ این وضعیتی است که او از 14 سالگی در آن زندگی کرده و درست از همان زمان درگیر مداوا و آزمایش‌های گوناگون است. به‌گفته پزشکان، این دختر از یک ناهنجاری  نادر پوستی  به‌نام کهیرهای Aquagenic رنج می‌برد؛ یک بیماری غیرمعمول که مشابه آن در سراسر جهان، فقط به تعداد انگشتان دست مشاهده شده است.

زنی که نمی‌تواند فراموش کند




یکی از نادرترین بیماری‌های جهان، مربوط به یک زن 40 ساله است که همه‌چیز را دقیقا به‌یاد می‌آورد و به‌طور‌کلی هیچ‌چیز از ذهن‌اش پاک نمی‌شود. محققین موسسه UCA، این فرد را که حافظه حیرت‌آوری دارد و تمام وقایع را از سال‌ها قبل تاکنون با ذکر جزئیات در ذهن دارد، مورد بررسی قرار دادند؛ ولی هنوز به نتیجه مشخصی دست نیافته‌اند. 

اگر اطلاعاتی از 25 سال قبل را بخواهید، او معمولا می‌تواند بسیار دقیق و با دلیل و مدرک جزئیات مربوط به آن‌چه درآن روز برایش رخ داده را برای شما بازگو کند و اگر خبر جالبی  در آن زمان پخش شده باشد، دقیقا همان را بیان کند. او معمولا روز، هفته و وضع هوا را نیز در آن روز مورد‌نظر دقیق به‌یاد دارد! این زن 40 ساله که برای حفظ حریم شخصی خود، نام‌اش را به‌صورت کد AJ مطرح می‌کند، آن‌قدر غیرعادی است که UCA در شماره اخیر ژورنال نورکیس، نام «سندرم هایپرتیمستیک» را به حالت او داده است.

غذا فقط تیک تاک




«میت ناتالیک کوپر» دختر17 ساله‌ای است که یک بیماری مرموز دارد. او هرگاه چیزی می‌خورد، بیمار می‌شود و سیستم گوارش عجیب و غریب‌اش هیچ ماده غذایی را قبول نمی‌کند؛ البته یک چیز وجود دارد که میت ناتالی با خوردن‌اش بیمار نمی‌شود و آن هم تیک‌تاک نعناعی است! به دلیلی که پزشکان نمی‌توانند توضیح دهند، تیک‌تاک‌ تنها غذایی است که معده او می‌تواند تحمل کند. او سایر مواد غذایی موردنیاز بدن‌اش را با فرمول خاص، از طریق یک لوله دریافت می‌کند.

دختری که هروقت می‌خندد، غش می‌کند!


کی آندروود، دچار سستی اعضای بدن ( رخوت اعضای بدن ) است به این معنی که هروقت دچار احساسات و هیجانات شدید می‌شود، عضله‌هایش ضعیف می‌شوند. او هربار که خوشحال می‌شود، عصبانی می‌شود، می‌ترسد، تعجب می‌کند و یا حتی خجالت می‌کشد، هر لحظه امکان غش کردنش وجود دارد.

این دختر 20ساله و انگلیسی، از 5 سال پیش دچار این مشکل شده است و حتی تعداد غش کردن‌های او به 40 بار در یک روز هم میرسد. او گفت : هنگامیکه این اتفاق برای من می‌افتد، مردم من را فرد خیلی عجیبی می‌پندارند و همیشه عکس العمل‌های غریبه‌ها یکسان نیست و کنار آمدن با رفتار آنها کار آسانی نمی‌باشد.


کی آندروود همچنین با یک حالت خواب آلودگی مبارزه می‌کند، مشکلی که بدون هیچ هشداری، سطح هوشیاری او را کاهش می‌دهد و موجب می‌شود او به خواب برود.


زنی که به تکنولوژی مدرن حساسیت دارد


برای بسیاری از مردم صحبت کردن با تلفن همراه، پختن شام در مایکروویو یا رانندگی در ماشین تنها بخشی از زندگی مدرن در قرن بیست و یکم بریتانیا می باشد. اما هر کدام از کارهای بالا برای "دبی بِرد" غیر ممکن است. چون او به تلفن های همراه و ماکروویوها  حساسیت دارد .
 
این خانم 39 ساله به میدان مغناطیسی (emf) ایجاد شده توسط کامپیوتر، تلفن همراه، اجاقهای مایکرو ویو و حتی برخی از اتومبیل ها، که باعث قرمز شدن پوست و متورم شدن پلکش می شوند، حساسیت دارد.
به همین خاطر خانم برد، خانه خود را به منطقه ای که اصلا در آن امواج الکترومغناطیس وجود ندارد، منتقل کرده است.



نظرات 3 + ارسال نظر
احسان جمعه 6 خرداد 1390 ساعت 12:11 http://boosehayeasheghane.blogsky.com/

واقعا که عجیبه ....!!!!!!!!

واقعا عجییبه
من خودم موندم در حیرت

امیر جمعه 6 خرداد 1390 ساعت 12:27 http://taranoom.co.cc

سلام واقعا مطالب وبلاگتون فوق العاده ست.من لینکتون کردم.شما هم با نام ترنم و آدرسی که دادم لینکم کنید!مرسی.فعلا!!!!

لینک شدی عزیز
همیشه سر بزن

نازگل شنبه 7 خرداد 1390 ساعت 01:33 http://khoneyenazgol.blogfa.com

استغفرالله!!
ولی اونیکه هیچ وقت چاق نمیشم خوبه ها بخصوص برای خانما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد