جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی
جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی

کودک پنج ساله با یک و نیم متر قد

رسانه های رسمی انگلستان اعلام کردند که یک پسر پنج ساله با داشتن قدی به طول یک و نیم متر غول پیکرترین پسر در این کشور است.
 

کودک پنج ساله با یک و نیم متر قد

به گزارش ایسنا، مادر این کودک پنج ساله در مصاحبه ای با رسانه های رسمی انگلستان خاطرنشان کرد: «جک» در سن پنج سالگی دقیقا هم قد پسربچه ای است که ابتدایی را تمام کرده است. قد او یک متر و نیم است و پزشکان اعلام کرده است که او حتی به دو متر و نیم هم می رسد.

مادر این کودک در ادامه به روزنامه دیلی میل یادآور شد: متاسفانه مجبورم در مدت کوتاهی تمامی لباس ها و کفش های پسرم را دور بیندازم؛ چرا که رشد او به شدت سریع است. پزشکان بر این عقیده اند که «جک» به سندرم «بک ویت- وایدمن» که باعث رشد سریع استخوان ها و عضلات می شود، مبتلا است.

براساس گزارش رسانه های رسمی این کشور جک که اهل منطقه «سوین توآن» در جنوب «یورک شایر» است در هفته ششم بارداری به دنیا آمد، در حالی که نزدیک به چهار کیلوگرم وزن داشت. او 12 ماه پس از آن در دستگاه و در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان کودکان «شفیلد» بستری بود. علاوه بر این، پزشکان بر روی این پسر بچه غول پیکر 15 عمل انجام دادند که سه عمل بر روی زبانش بوده است تا آن را کوچک کنند. همچنین عمل های جراحی بر روی نای و شکم این کودک هم صورت گرفته است تا او بتواند بیاشامد، غذا بخورد و نفس بکشد.

این کودک به دلیل مشکلاتی که دارد، تنها می تواند غذاهای نرم و سوپ بخورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد