جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی
جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی

تصویر دیدنی یک مورچه در حال حمل گلبرگی بزرگ

تصویر دیدنی یک مورچه در حال حمل گلبرگی بزرگ


آخرین نیوز: عکاسی فلیپینی از یک مورچه قرمز رنگ در حالی عکس گرفته است که مورچه در حال حمل یک گلبرگ بسیار بزرگ بر روی دو پای پشتی اش قدم می زده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عکاسی به نام "آندیان لطفی" توانسته از مورچه ای در نزدیکی خانه اش در حالی که مشغول حمل یک گلبرگ بزرگ زرد رنگ بوده، عکسی جالب توجه بگیرد. این مورچه در حالی گلبرگ را حمل می کند که آن را با دو دستش گرفته و بر روی دو پای عقبی اش راه می رود.

این مورچه قرمز یک سانتیمتری غذا و گلهایی که عکاس برایش بر روی زمین گذاشته بود را به سمت لانه اش حمل می کرده است تا از آنها برای ساختن لانه استفاده کند.


به گفته عکاس این تصویر، هدف وی نمایش دادن رفتارهای شگفت انگیز مورچه ها در یک روز کاری بوده است، زیرا این جانداران که از قابلیت کار انفرادی و گروهی برخوردارند رفتارهای بسیار شگفت انگیزی دارند.

در تصویری که وی از مورچه کارگربه ثبت رسانده، این حشره در حالتی دیده می شود که دندانهایش را در گلبرگ زرد رنگ فرو کرده و آن را به سوی لانه اش حمل می کند.

مورچه ماده یا ملکه معمولا در لانه باقی می ماند، مورچه های قرمز که در فیلیپین با نام رنگ-رنگ شناخته می شوند در قالب گروه هایی بزرگ زندگی می کنند که هر یک در این گروه ها نقش ویژه خود را دارند. زندگی گروهی برای مورچه ها بسیار پر اهمیت است از این رو این جانداران برای محافظت از لانه خود می توانند جانشان را قربانی کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد