جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی
جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی

موجودی عجیب در سواحل ولز

به نظر می رسد این بار نه افسانه ای در کار است نه چیزی شبیه به آن بلکه واقعیت ملموس تر از آن است که بشود انکارش کرد. دیگر نمی توان وجود موجودی مانند گودزیلا را از بیخ و بن منکر شد چرا که حتی اگر دانشمندان هم به دنبال کشف این حقیقت نباشند خودش سر از آب بیرون می آورد. این بار حتی کودکی از راه نرسیده و قصه ای سرهم نکرده است.

 

کودکان افسانه ها می آورند
درج در افسانه شان بس سر و پند(فردوسی)

این حقیقت سر از آب بیرون آورده باعث بهت و حیرت زیست شناسان و دانشمندان شده و هنوز هیچ کسی نمی داند این غول بی شاخ و دم نامش چیست، در کدام رده بندی موجودات قرار دارد و اینکه چند سالش است. فقط می توان گفت شبیه یک نهنگ است که با هشت پا پیوند خورده است!

توریست های وحشت زده ساحل "گوین پنینسول" در ولز با دیدن موجودی که مانند یک هزارپای بزرگ است یا گودزیلایی تغییر چهره داده، قیل و قالی راه انداختند و به این ترتیب ماموران ساحلی برای رسیدگی به این مساله وارد کارزار شدند اما چیزی که دستگیرشان شد نه دعوا بود نه جنازه یا حتی به ساحل افتادن نهنگ ها. این بار موجودی را یافته اند که هزاران بازو از بدنش آویزان است. احتمالا او از این بازوها برای حرکت یا صید استفاده می کند. این شاخک ها یا بازوها تمام بدن موجود وهم انگیز ما را پوشانده و طول هر یک از آنها به دو متر می رسد.

هزاران نفر در منطقه "سوئنزی" در ولز بودند و کنار دریا لحظات خوبی داشتند که این موجود از آب بیرون آمد و بدون حرکت روی ساحل افتاد.

دانشمندان همان قدر که از دیدن یک یوفو- سفینه فضایی- به وجود می آیند از دیدن این موجود هم شوکه شده اند. آنها بر این باورند که شرایط بد آب و هوایی آن را به سطح آب کشانده است. نوک تمام بازوهای این موجود را نوعی صدف شاخی شکل پوشانده که یا برای راه رفتن زیر آب از آن استفاده می کرده یا برای شکار.

پروفسور "پل برین" از دانشگاه سوئنزی ماجرا را اینگونه شرح می دهد:"صدای کودکی را شنیدیم که جیغ می زد. همه به دنبالش دویدیم و در نهایت به آن موجودی عجیب رسیدیم که تکان های وحشتناکی می خورد."

کسانی که این موجود را از نزدیک دیده اند می گویند به آنچه در برنامه Dr.who گفته می شود خیلی شباهت دارد؛ برنامه ای که علمی- تخیلی است و از شبکه بی بی سی پخش می شود. پروفسور برین در ادامه می گوید:"در واقع این بزرگترین موجود فضایی است که تا حالا دیده ام! طول هر یک از بازوهای این موجود را نمی توانم تخمین بزنم اما به نظرم اندازه یک تیر چراغ برق است."

"ربه کا پورتر" که یک توریست است درباره این موجود می گوید:"به نظرم آنقدر بزرگ است که می شود آن را هیولای دریا نام داد." این توریست تصریح می کند که موجود مورد نظر بدنی پوشیده از بازوان حلزونی دارد و مانند مار روی ساحل می خزد. او در ادامه می گوید:"به بدن این موجود چند تکه چوب هم چسبیده بود اما تمام بدنش را صدف ها پوشانده بودند. چنان این بافت متراکم بود که انگار سرخس روی آن است."

اظهارنظرهای اولیه درباره این نوع پوشش حاکی از آن است که موجود مورد نظر از این بازوها برای تغذیه از پلانکتون ها استفاده می کند. البته دانشمندان نقشی هم برای برقراری تعادل متصور هستند اما به دلیل نبود اطلاعات کافی قادر به ارائه تحلیل نیستند. آنها می گویند به طور معمول این موجود باید در اعماق دریاها زندگی کند اما به دلیل شرایط بد جوی در آن مناطق به ناچار روی شن ها آمده است.

پروفسور برین چنین تحلیل می کند: "من فکر می کنم وجود یک توفان دریایی موجب شده این موجود نتواند برای خود غذایی تهیه کند. از این رو برای استراحت یا تهیه غذا خود را به این منطقه کشانده است."

او البته شوخی را هم چاشنی تحلیل خود می کند:"مردم اسپانیا علاقه زیادی به خوردن این موجودات دارند اما فکر می کنم از این یکی دیگر صرفنظر می کنند."

برگی از تاریخ ولز نشان می دهد یک راهب تارک دنیا به نام "جیرالدوس گامبرنیسیز" اولین بار در قرن دوازدهم تصاویری مبهم از غازهای دریایی کشید که در پس زمینه آن موجودی هولناک دیده می شود. شاید همان موجود هولناک یا نوادگانش، امروز دوباره سر از آب بیرون آورده اند.

 

تاریخ نگاری یک رویداد مشابه

سال گذشته، در یکی از دریاچه های منطقه سی چوان چین که اتفاقا حال و هوایی توریستی هم دارد، موجودی خوفناک سر از آب بیرون آورد. توریست ها هنگام دیدن این موجود پا به فرار گذاشتند اما یک نفر با موبایل عکسی از آن گرفت. خبرگزاری شینهوا آن خبر را منتشر کرد اما به دلیل واضح نبودن عکس، دانشمندان نتوانستند صحت آن را تایید کنند. به رغم ادعای تمام توریست ها مبنی بر دیدن چنین موجودی، آن خبر هرگز از سوی دیگر خبرگزاری های معتبر تایید و مخابره نشد.

نظرات 2 + ارسال نظر
ironibox.ir سه‌شنبه 19 بهمن 1389 ساعت 19:45 http://web.ironibox.ir/

12149382617135899.993251756959
با سلام
[گل][گل][گل]
آغاز بکار مجدد سیستم هوشمند افزایش آمار ایرونی:

* سیستم افزایش آمار ایرونی باکس به گونه ای هوشمند طراحی شده که قادر است سایت / وبلاگ شمارا در معرض نمایش هزاران کاربر و وبمستر آنلاین قرار بدهد

* شما می توانید به ازای هر سایت / وبلاگ خود یک لینک رایگان ثبت نمایید و در هر زمان آن را مدیریت کنید

* با هر بار نمایش لینک باکس توسط وب شما ، لینک شما به صورت کاملا خودکار به اول لیست منتقل میشود ( برای مثال اگر شما 1000 بازدید در روز دارید لینک شما 1000 مرتبه به اول لیست منتقل و به اضای هر بار نمایش لینک باکس در معرض دید حداقل 150 نفر قرار میگیرد )

* با افزایش تعداد نمایش لینک باکس توسط شما ستاره هدیه میگیرید ( 1 تا 5 ستاره )

*دارای امار واقعی و بدون سیستم اتوریفرش برای جلوگیری از امار غیرواقعی ، رتبه منفی گوگل و سنگین شدن قالب وبلاگ (رتبه گوگل سایت در حال حاضر 2 است)

* کلیه لینک ها و محتویاتشان باید بر اساس قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.لینک های غیر اخلاقی و غیر اسلامی شناسایی و برای همیشه حذف می شوند.

قبل از ثبت لینک بخش اخبار سایت را بخوانید و به نکات توجه کنید

در صورتی هم که قبلآ ثبت لینک در سایت کرده اید فقط کافی است کد رو در قالب وبتون مجدد قرار بدین لینکتون هوشمند فعال میشه...
با آروزی موفقیت روز افزون برای شما

تتتخا چهارشنبه 4 فروردین 1395 ساعت 00:23

واتزابببهنب بنتتنب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد